Publicacions rebudesUs relacionem les darreres publicacions rebudes al Gremi d’Editors de Catalunya, i que hem digitalitzat perquè les pugueu consultar online. Cliqueu sobre el títol de cadascuna per accedir a la publicació en qüestió, allotjada al nostre compte d’Issuu.

Si voleu accedir al canal d’Issuu, trobareu l’enllaç al final de l’article.

«Comercio interior del libro 2017»: Publicació anual editada per la Federación de Gremios de Editores de España. A la Secretaria del Gremi diposem d’exemplars en paper que lliurarem als interessats.

«Comercio exterior del libro 2017»: Publicació anual editada per la Asociación de las Cámaras del Libro de España (FEDECALI). A la Secretaria del Gremi diposem d’exemplars en paper que lliurarem als interessats.

«Panorámica de la edición española de libros 2017»: Anàlisi sectorial del llibre publicat pel Ministerio de Cultura y Deporte. La producció editorial arriba als 89.962 títols, un 4,6% més que en 2016. Es tracta del quart any consecutiu de pujada. El 68,4% de la producció correspon a llibres en paper. Els llibres en altres suports suposen el 31,6%, essent en la seva majoria (30,6%) llibres digitals. Les traduccions augmenten un 36,8% respecte a l’any anterior i representen el 21,1% del total.

«El model lingüístic del sistema educatiu de Catalunya»: El Departament d’Ensenyament va presentar el document que exposa l’actualització del model lingüístic de l’ensenyament a Catalunya. Un treball que planteja l’aprenentatge i l’ús de les llengües amb un enfocament plurilingüe i intercultural. L’informe es va presentar el dia 23 d’octubre proppassat, al Petit Palau de la Música Catalana, amb la presència del vicepresident del Govern i conseller d’Economia i Hisenda, Pere Aragonès, i del conseller d’Ensenyament, Josep Bargalló.

«European e-book barometer 2018»: Informe sobre les vendes de llibres digitals a Europa, Itàlia, Holanda i Espanya. L’autor és Rüdiger Wischenbart (Fundador de Content & Consulting, Viena) qui va participar al darrer Forum Edita amb una ponència sobre «L’edició al món».

«Bibliotecas y librerías: entre herencias y futuro»: Document de 49 pàgines de Roger Chartier publicat per CERLALC (Centro Regional para el Fomento del Libro en América Latina y el Caribe).

«Importancia socioeconómica de la CADENA DE VALOR de la celulosa, papel y cartón»: Estudi economètric sobre el Dimensionament de la Cadena de Valor del paper en el qual la FGEE ha col·laborat juntament amb altres associacions. A la Secretaria del Gremi disposem d’exemplars en paper que lliurarem als interessats.

Bibliografia selectiva de novetats número 116 (octubre 2018): Publicació periòdica del Servei de Biblioteques del Departament de Cultura que té com a objectiu facilitar la gestió dels fons de les biblioteques públiques i reforçar el paper de mediació lectora dels serveis bibliotecaris.

Butlletí de novetats de la Biblioteca Central: Número 263 (setembre 2018). Publicació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya.