Book Influencers, 20 de novembre 2023

Una pròspera comunitat de lectors de TikTok, també coneguda com Booktok, s’ha convertit en una força revolucionària en el món literari en els últims anys. Aquesta comunitat en línia ha tingut un gran impacte en els hàbits de lectura i la venda de llibres. Booktok ha tingut una influència notable, des de tornar a la vida obres mestres oblidades fins a catapultar noves novel·les a llistes de best-sellers. Examinem com Booktok està canviant el negoci del llibre en aquesta investigació, posant èmfasi en les seves àmplies ramificacions.

Efecte directe de BookTok sobre les vendes de llibres

Booktok té un impacte significatiu i quantificable en les vendes de llibres. Les publicacions populars a la plataforma solen provocar un augment de les vendes dels títols destacats, cosa que demostra la capacitat de la plataforma per donar forma al comportament dels consumidors. Per exemple, el llibre de Madeline Miller, The Song of Achilles, es va publicar per primera vegada el 2011 amb una tirada petita de 20.000 còpies. El 2022, havia venut més de 2 milions de còpies. Aquest ressorgiment i l’èxit comercial posterior ha estat ajudat pels avals entusiastes de Booktok. Això no només s’aplica a la ficció. Les obres de no ficció i la literatura que creua gèneres també es beneficien de l’exposició a Booktok.

Article publicat a Book Influencers, clica aquí per accedir-hi