L’Univers du Livre – Acttualité, 21 de novembre 2023
El mercat dels audiollibres s’està estructurant i el nombre de jugadors que hi inverteixen està creixent amb força. Només cal dir que el paisatge s’està tornant molt competitiu, i destacar és un dels principals reptes. Davant l’augment de bestsellers i continguts originals, Nathan Hull, cap d’estratègia de Beat Technology, revela la possibilitat d’un altre enfocament, que es basa especialment en títols de llarga durada…
El poder del catàleg i la llarga durada
Per captar clients, les plataformes d’àudio basen les seves campanyes promocionals en nous llançaments de producció luxosa, però, als mercats més madurs, el catàleg i els títols de llarga durada són els que generen més activitat. Qui és el guanyador en aquesta situació? L’editor, la plataforma o l’oient?
Tots ens hem trobat amb aquests reproductors d’audiollibres que destaquen els últims best-sellers, que fan campanyes promocionals formades per rostres d’autors coneguts i portades brillants. Estem acostumats a veure aquests mateixos títols a les pàgines d’inici de la plataforma, a rebre alertes per correu electrònic i notificacions per animar-nos a llegir-los. I aquests són els mateixos que després trobem als rànquings de vendes, oi?
Però aquests aparadors cridaners no reflecteixen necessàriament l’escolta real dels oients. Les dades recollides per les plataformes Beat Technology en una desena de mercats europeus permeten controlar les ramificacions de les pràctiques per als consumidors, editors i actors del sector.
Article publicat a L’Univers du Livre- Actualitté, clica per llegir l’article sencer