L’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), per mitjà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) i l’Àrea del Llibre, presenta aquesta sessió per donar a conèixer la nova línia de subvencions d’audiollibres. S’explicaran els conceptes bàsics per a produir un audiollibre i quin és el context actual a Catalunya, i parlarem amb diferents agents de la cadena  de valor de l’audiollibre per entendre aquest fenomen en auge.

El sector editorial viu des de fa uns anys l’eclosió de l’audiollibre, un format digital que, sense ser nou, està rebent un impuls extraordinari a causa de la confluència de diferents aspectes relacionats amb el mercat, l’evolució tecnològica, els hàbits de consum i els interessos dels lectors. És una finestra que permet a les editorials explorar noves possibilitats de connectar amb els seus lectors i amb nous lectors, i que es regeix per unes pautes que cal conèixer per orientar-se bé a l’hora d’emprendre un projecte d’àudio.

Sessió adreçada a professionals i empreses del sector editorial (editors i agents literaris).

OBERTURA D’INSCRIPCIONS:  14/04 a les 10.00 h

Procés d’inscripció pendent d’obertura!

PROGRAMA

10.00 – 10.10h

Obertura a càrrec de Miquel Curanta, director de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC).

10.10 – 10:45h

Guia per la producció d’audiollibres I Contextualització

Introducció al món dels audiollibres: què son, quins són els agents que intervenen en la seva cadena de valor, i quins els elements a considerar quan es vol posar en marxa la seva producció: marc legal, textos, producció, proveïdors, costos, distribució i comercialització.

A càrrec d’Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci digital, especialitzada en el sector editorial.

10.45 – 12.15h

L’experiència de produir un audiollibre

Conversarem amb professionals que a partir de la seva experiència ens permetran aprofondir en les diferents fases del procés de contractació, producció i comercialització d’un audiollibre i en les decisions que haurà d’anar prenent un editor al llarg d’aquest camí. També parlarem sobre el context del mercat en el que competim per tenir possibilitat de recuperar els costos de producció i retribuir les autores o autors.

  • Carmen Corral, advocada especialista en dret digital, parlarà dels aspectes contractuals amb autors i estudis de producció.
  • Laura Guilera, responsable del catàleg digital a la Divisió Editorial de Grup Planeta i Irene Fortes, responsable de l’àrea d’audiollibres i productes digitals del grup editorial Penguin Random House, explicaran com es configura un pla editorial en audiollibre, els aspectes més importants a tenir en compte durant la producció, la coordinació amb l’estudi de producció i els canals de venda, i la importància del màrqueting i la promoció.
  • Iola Ledesma, directora de l’Escola Catalana de Doblatge i directora de Producció en català de Muitbooks, ens parlarà de com es treballa un audiollibre dins l’estudi.

Moderació a càrrec d’Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci digital, especialitzada en el sector editorial.

12.15 – 12.45h

Presentació de la línia de subvencions d’audiollibres a càrrec de Joaquim Bejarano, director de l’Àrea de Llibre de l’Institut Català de les Empreses Culturals.

12.45 – 13.00h

Torn de preguntes

MODERADORA

Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci i màrqueting digital. Ha estat responsable digital a la Divisió Editorial del Grup Planeta i a Anagrama, i liderat departaments i projectes de màrqueting a diverses editorials i distribuïdores. És professora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management i ha col·laborat amb el Gremi d’Editors de Catalunya i la UOC.