Un format impressionantment dinàmic, l’àudiollibre digital s’està consolidant progressivament en les pràctiques culturals dels francesos. En detriment del seu homòleg físic, que va perdent terreny, fins i tot a les llibreries. La plataforma Prose espera treballar amb empreses independents, que els permetin beneficiar-se del format i del seu màrqueting, però també d’una oferta de subscripció.

Audible, Spotify, BookBeat i StoryTel han invertit en el mercat dels audiollibres digitals en pocs anys. Tants jugadors amb una força innegable, capaços d’assumir els costos de desenvolupament i manteniment d’una plataforma de venda, però també una proposta de subscripció, amb escolta en streaming.

Davant d’ells, els llibreters independents poden trobar-se molt indefensos. Si ara els llibres digitals estan presents, virtualment, a la majoria de botigues, el llibre d’àudio digital segueix sent més rar. Una situació que podria canviar amb Prose, “la primera plataforma francesa de llibres d’àudio que posa les llibreries independents al centre de la seva oferta”, segons els seus dissenyadors.

Article de Les Univers du livre – Actualité, clica aquí per accedir-hi