Notícia publicada a PublishNews el 3 de març de 2021. Consulteu l’article original de la notícia clicant aquí: “Ariel Granica és el nou president de la Fundación El Libro”

La institució organitzadora de la Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires va renovar diversos càrrecs del seu consell administratiu

Fundación-El-LibroLa Fundación El Libro (FEL), entitat organitzadora de la Fira Internacional del Llibre de Buenos Aires, promotora del sector editorial i de la lectura al país compta amb noves autoritats. L’editor Isaac Ariel Granica (integrant de la Cambra Argentina de Publicacions, CAP) és el nou president de la institució que, des de la renúncia de Maria Teresa Carbano (de la Cambra Argentina del Llibre, CAL) havia quedat a càrrec de l’escriptor i president de la Societat Argentina d’Escriptors (SADE), Alejandro Vaccaro. En el nou equip de la FEL hi ha representants de les diferents càmeres i federacions del sector editorial.

Després de la seva designació, Granica va assegurar que la seva gestió buscarà «dur a terme el rellançament del sector d’una manera coordinada» en un panorama que «mostra alts nivells d’incertesa».

Editor i responsable del segell que porta el seu cognom ─fundat pel seu pare Joan Granica─, el nou president de la Fundació es va llicenciar en Filosofia a la Universitat Autònoma de Barcelona i des de 1982 està a càrrec de la signatura quan funcionava a Espanya. El 1995, Granica va tornar a casa per assumir la direcció a Argentina, on també va fundar Interbook, empresa dedicada a la logística del llibre.

Segons el comunicat difós per la Fundación, a més de Granica es va renovar tot l’equip del consell administratiu de la fundació amb representants de les diferents càmeres i sectors del llibre. D’aquesta manera, Sant Pirillo de la Federació Argentina de la Indústria Gràfica i Afins va quedar com a vicepresident, l’escriptor i membre de la Societat Argentina d’Escriptors, Alejandro Vaccaro com a secretari, Maria Eugènia Zicavo de la Federació Argentina de Llibreries i Papereries va ser designada com Prosecretaría, Joaquín Gil Paricio del Sector de Llibres i Revistes de la Cambra Espanyola de Comerç va quedar en el paper de tresorer i Ecequiel Leder Kremer de la Cambra Argentina de el Llibre va assumir el de “protesorero”.