El DOGC núm. 9190 de data 25 de juny de 2024 publica la segona convocatòria per a la concessió d’ajuts a projectes i plans editorials, en règim de concurrència competitiva, en les modalitats d’aportacions reintegrables i subvencions (ref. BDNS 769781).

Les aportacions reintegrables són uns ajuts econòmics en forma de “cofinançament” que permeten a l’empresa disposar de finançament a priori per a un projecte cultural.

L’objecte és la concessió d’ajuts a projectes i plans editorials íntegres o segmentats i adreçats a la producció tradicional o digital de productes editorials per a la seva comercialització.

Als efectes d’aquestes ajudes es considera producte editorial l’edició de llibres, de partitures i l’edició cartogràfica.

• Cal indicar un import sol·licitat, aquest import ha de ser la suma de les dues modalitats (aportació reintegrable i subvenció), base específica 6.5.
  • Els retorns de les aportacions reintegrables tenen tres trams, un tram pel reintegrament de l’aportació reintegrables i dos trams pel reintegrament de la subvenció, base específica 10.
  • Els llibres han de portar imprès mes i any d’edició, aquesta serà considerada la data de llançament del llibre, d’acord amb la base específica 3.2.c).
  • Els terminis de pagament poden venir establerts per la normativa sectorial pròpia de l’empresa o entitat beneficiària de l’ajut concedit . En aquest cas, ha de complir amb els terminis de pagament que estableixi la normativa sectorial esmentada. Es pot donar el cas, però, que no existeixi cap normativa sectorial pròpia. Si és així, s’han d’aplicar els terminis de pagament previstos per la Llei 3/2004, de 29 de desembre, és a dir, un termini no superior als 30 o 60 dies naturals.

El període per presentar sol·licituds és del 25 de juny al 23 de juliol de 2024, tots dos inclosos.

El moment de llançament comercial, entès com la data en què el projecte o el pla editorial comenci la comercialització, s’ha de produir entre l’1 de juliol de 2024 i el 28 de febrer de 2025, tots dos inclosos. Cal descarregar el formulari de sol·licitud d’aquesta convocatòria (no es pot reutilitzar el formulari de convocatòries anteriors).

SEGONA CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, DOCUMENTACIÓ I NORMATIVA

Recordem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes:
Per consultes de continguts sobre la línia de subvenció: 935 529 167