El DOGC núm. 9101 de data 14 de febrer de 2024 publica la convocatòria per a la concessió d’ajuts a projectes a projectes culturals, en règim de concurrència no competitiva, en les modalitats d’aportacions reintegrables i subvencions (ref. BDNS 742828).

Les aportacions reintegrables són uns ajuts econòmics en forma de “cofinançament” que permeten a l’empresa disposar de finançament a priori per a un projecte cultural.

L’objecte d’aquestes subvencions és la concessió d’ajuts a projectes culturals dels àmbits de les arts escèniques, de les arts visuals i del món editorial, discogràfic i musical que tinguin una temporalitat definida, que siguin econòmicament identificables i diferenciables dins l’activitat de l’empresa i adreçats a la producció, distribució, comercialització o explotació de béns de consum cultural, amb les modalitats següents:

a) Aportació reintegrable.

b) Subvenció en l’àmbit editorial, només es poden sol·licitar ajuts a projectes editorials singulars. Es, es consideren projectes editorials singulars les obres de luxe, de bibliòfil, les que tinguin l’edició limitada i numerada, així com les col·leccions que es comercialitzin de manera unitària i les col·leccions que es comercialitzin de manera periòdica, de manera que constitueixin un únic projecte amb distribució limitada en l’extensió i en el temps. En tots els casos, el títol individual o el conjunt de la col·lecció han de tenir un preu de venda al públic igual o superior a 100 euros.

Les empreses poden sol·licitar acollir-se només a la modalitat a) de l’apartat anterior o a les dues modalitats per al mateix projecte, però no poden sol·licitar acollir-se ni ser beneficiàries únicament de la modalitat b).

Respecte a la modalitat d’aportació reintegrable, s’ha de reintegrar el 100% de l’import i no merita interessos. Respecte a la modalitat de subvenció, s’ha de retornar en funció dels ingressos obtinguts per l’explotació del projecte subvencionat en virtut de la base específica 10.4.b), sens perjudici de les causes de revocació que preveuen la base específica 16 i la base general 19.

• Cal indicar un import sol·licitat, aquest import ha de ser la suma de les dues modalitats (aportació reintegrable i subvenció), base específica 6.5
  • Els retorns de les aportacions reintegrables passen a tenir tres trams, un tram pel reintegrament de l’aportació reintegrables i dos trams pel reintegrament de la subvenció, base específica 10.
  • Els terminis de pagament poden venir establerts per la normativa sectorial pròpia de l’empresa o entitat beneficiària de l’ajut concedit . En aquest cas, ha de complir amb els terminis de pagament que estableixi la normativa sectorial esmentada. Es pot donar el cas, però, que no existeixi cap normativa sectorial pròpia. Si és així, s’han d’aplicar els terminis de pagament previstos per la Llei 3/2004, de 29 de desembre, és a dir, un termini no superior als 30 o 60 dies naturals.

El termini de presentació de sol·licituds és del 14 de febrer al 3 d’octubre de 2024, ambdós inclosos.

El llançament comercial s’ha de dur a terme entre l’1 de gener del 2024 i el 30 de juny de 2025, tots dos inclosos.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, DOCUMENTACIÓ I NORMATIVA

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes:

Per consultes de continguts sobre la línia de subvenció: 935 529 167