L’Institut Ramon Llull ha publicat la segona convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a l’elaboració de materials de promoció internacional d’obres de literatura catalana i aranesa (ref. BDNS 768791).

Finançament de la traducció de fragments i elaboració de materials de promoció d’obres de literatura catalana i aranesa.

Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les editorials i agències literàries, persones físiques empresàries o persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres. En cas que l’entitat sol·licitant i el traductor siguin la mateixa persona, caldrà que, com a mínim, l’entitat sol·licitant estigui formada per dos socis.

Es consideren despeses subvencionables:

• La traducció de l’extracte, biografia de l’autor i material relacionat (articles de premsa, ressenyes, etc.). L’extensió màxima de l’extracte no pot superar el 20 % del text original.
  • La redacció i traducció d’un text original sobre l’autor i/o la seva obra.
  • La recerca i traducció d’articles de premsa.
  • La producció del material de promoció en qualsevol format (paper, digital i/o audiovisual):
    • Despeses de producció editorial: disseny, maquetació i impressió.
    • Despeses de producció audiovisual: producció tècnica, traducció i subtitulació.

En el cas d’obres il·lustrades per un il·lustrador/a resident a Catalunya o les Illes Balears també es consideraran subvencionables aquelles en què el text original hagi estat escrit en una llengua diferent a la catalana.

Es considera despesa subvencionable aquella que correspongui a una prestació de servei d’un professional extern a l’empresa i/o entitat beneficiària de la subvenció i per la qual hagi rebut una remuneració econòmica.

No són subvencionables les despeses derivades de l’elaboració i producció de catàlegs o pàgines webs d’editorials i agències literàries que incloguin més d’una obra i un autor. Tampoc ho són les despeses corresponents a les traduccions encarregades a una persona jurídica ni fetes amb IA (intel·ligència artificial), així com les tasques de post-edició de les traduccions.

La quantia destinada a cada subvenció́ pot ser de fins al 100 % de les despeses subvencionables establertes amb un import màxim de 3.000,00 € per cada sol·licitud.

El termini de presentació de sol·licituds per a la primera convocatòria és de l’1 de juliol al 19 de setembre de 2024, ambdós inclosos.

SEGONA CONVOCATÒRIA

BASES

TOTA LA INFORMACIÓ, REQUISITS, DOCUMENTACIÓ I TERMINIS

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes:

Rosa Crespí, correu-e: rcrespi@llull.cat