fomento ministerioEl termini per a la presentació de sol·licituds d’aquesta convocatòria ha finalitzat!

El BOE núm. 166 de data 13 de juliol ha publicat la convocatòria d’ajuts, en règim de concurrència competitiva, per a la modernització de les petites i mitjanes empreses del sector del llibre corresponent a l’any 2023, amb càrrec a fons europeus.

La finalitat d’aquests ajuts és el finançament de projectes d’inversió per a millorar la competitivitat del sector del llibre, millorar la seva resiliència i impulsar la seva transició digital.

El termini de presentació de sol·licituds acaba el dia 10 d’agost de 2023, a les 14h!

LÍNIES DE FINANÇAMENT

Aquests ajuts estan dirigits a finançar les línies següents:

Millorar les eines de gestió editorial, mitjançant sistemes unificats de gestió integral administrativa, comercial, comptable, web, bases de dades, relació amb autors en línia o qualsevol altre sistema que s’orienti a aquesta finalitat.

  • Sistemes de gestió integral administrativa (facturació, gestió de magatzems, liquidació de dipòsits, liquidació de drets d’autor, bases de dades).
  • Gestió de producció (programació de tasques des de la recepció del manuscrit fins a la venda).
  • Eines comptables.
  • Aplicacions per a la facturació electrònica.
  • Aplicacions per a intercanvis (SINLI, DILVE, per exemple).
  • Realització de pàgina web amb prestashop i integració del mòdul de gestió amb la pàgina web.
  • Altres eines com power bi (mòdul per obtenir millores estadístiques).

Modernitzar les empreses distribuïdores de llibres i logística, potenciant la inversió tecnològica en eines digitals entre les empreses del sector per a optimitzar els processos de comercialització i distribució del llibre. Implantació de millores en la logística del llibre i la distribució de continguts (siguin impresos o digitals):

  • Sistemes de gestió de magatzem.
  • Sistemes de codificació i control.
  • Sistemes de gestió de comandes i clients.
  • Integració POD 1×1/ IBD 1×1.
  • Integració en Marketplace i altres plataformes (tant de llibres digitals com impresos).

Modernitzar les llibreries, millorant la seva competitivitat, incorporant la digitalització als seus processos i programes de gestió i fent-les més sostenibles medioambientalment.

  • Adquisició de fibra òptica d’alta velocitat en llibreries.
  • Adquisició d’equips o programes de gestió interna de llibreries i de gestió de web.
  • Implantació del màrqueting digital en les llibreries.
  • Transformació en «llibreries verdes» (millora en el reciclatge, en l’ús energia).

Desenvolupar i implementar la impressió sota demanda en el sector del llibre, generant l’optimització de processos i noves oportunitats de negoci.

  • Modernització de màquines, processos i sistemes de impressió digital.
  • Integració POD 1×1/ IBD 1×1 (inclusió del sistema POD en el circuit de distribució i venda de llibreries i consolidació de comandes por aquesta via).

BENEFICIARIS: Persones jurídiques i físiques (autònoms), amb residència fiscal permanent a Espanya, i que compleixin  els següents requisits:

  • Editorials: tenir com activitat i objecte social principal l’edició de llibres i/o revistes culturals.
  • Empreses distribuïdores: estar enregistrades com a tals en l’epígraf de l’IAE amb el codi 619.6 corresponent a «Comercio al por mayor de libros, periódicos y revistas» i tenir una facturació de la qual almenys el 60% ha de ser en llibres i/o revistes culturals.
  • Llibreries que estiguin dedicades a la venda de llibres, que comptin amb fins a cinc establiments, amb independència del seu nombre de treballadors, i l’oferta editorial de la qual serà conseqüència de la seva decisió autònoma: tenir com activitat i objecte social principal la venda de llibres (en tot cas, almenys el 60% de la facturació ha de ser per venda de llibres).
  • Empreses dedicades a les arts gràfiques: estar enregistrades com a tals en l’epígraf de l’IAE amb el codi 474 corresponent a «Impresión de textos o imágenes por cualquier procedimiento o sistema».

TERMINI D’EXECUCIÓ: Entre el 27 d’abril de 2021 (data d’aprovació del Plan de Recuperación, Transformación y Resiliencia) i el 30 d’abril de 2023, termini en el qual s’han de realitzar les corresponents despeses. Caràcter anual o plurianual, amb la durada que s’especifiqui en les convocatòries.

Només es podrà presentar un màxim d’una sol·licitud per titular i la sol·licitud només contemplarà un projecte.

Les sol·licituds hauran de presentar-se exclusivament a través de la seu electrònica de la Secretaria d’Estat de Cultura.

Recomanem llegir atentament les bases.

Consultes: ayudas.pymes.libro@cultura.gob.es