L’Institut Català de les Empreses Culturals ha publicat la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, a projectes de pòdcasts de temàtica cultural en català o occità (ref. BDNS 748487).

Aquests ajuts tenen per objecte donar suport a projectes de pòdcasts en català o occità de ficció narrativa i aquells que tractin  temes culturals dels àmbits de l’audiovisual, de les arts visuals, de les arts escèniques (dansa, teatre i circ), de la música, del llibre o del videojoc, o que tractin de la relació de l’art i la cultura amb la tecnologia i la innovació.

S’entén per pòdcast una sèrie d’episodis en format d’àudio digital amb una periodicitat definida que es poden descarregar per ser escoltats en ordinadors i reproductors portàtils amb un sistema de subscripció.

La subvenció pot ser per a alguna de les finalitats següents o per a ambdues:

• La creació d’una temporada d’un nou pòdcast o d’una nova temporada d’un pòdcast creat prèviament. La temporada s’inicia el primer dia de l’any de la concessió de la subvenció i finalitza l’1 de març de l’any següent.
  • L’adquisició o lloguer de material tècnic per fer el pòdcast de temàtica cultural o de ficció narrativa.

Queden exclosos:

a) Els pòdcasts que tinguin un caràcter formatiu o acadèmic.

b) Els pòdcasts que s’hagin emès en primera instància en emissores de ràdio com a programes o seccions.

c) Els arxius d’àudio en directe (streaming) que després de l’emissió no quedin penjats en una plataforma i a disposició dels usuaris.

d) Els arxius d’àudio publicats en llocs web que no estiguin disponibles per a subscripció i descàrrega.

e) Els arxius de naturalesa únicament audiovisual.

f) Els audiollibres. S’entén per audiollibre el producte digital obtingut mitjançant la gravació de la lectura en veu alta d’un llibre imprès, susceptible de ser reproduït en dispositius electrònics.

g) Els pòdcasts relatius a la cultura popular i tradicional catalana o al patrimoni cultural.

h) Els pòdcasts que siguin agendes culturals. S’entén per agenda cultural un pòdcast que informa d’una selecció d’activitats que se celebren en un determinat àmbit territorial.

A més de les obligacions que consten a la base general 17, en el cas que s’hagi subvencionat l’adquisició de material tècnic, les persones beneficiàries han d’utilitzar aquest material per a la realització de pòdcasts en català o occità que tractin temes dels àmbits descrits a la base específica 1.1 durant un període mínim de dos anys a partir de la seva adquisició. Cal que la persona beneficiària acrediti davant l’ICEC el compliment d’aquesta obligació durant el mes següent a la finalització d’aquest període, si no ho fa a través d’una convocatòria de subvencions de l’ICEC per a projectes de pòdcasts.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

El període per presentar sol·licituds és del 19 de març al 18 d’abril de 2024, tots dos inclosos.

Recordem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes. Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Consultes:

Correu-e: publics.icec@gencat.cat