El sector llibreter aplaudeix la mesura perquè ha beneficiat també petits establiments. La Generalitat prepara una nova campanya, més reduïda, però més beneficiaris
La campanya del val escolar a Catalunya es va saldar amb gairebé 850.000 tiquets validats, dels quals un 28% es van fer als establiments d’Abacus. Però la mesura també va beneficiar altres grans cadenes i establiments petits. El sector valora molt positivament la campanya, a les portes que la Generalitat anunciï els detalls de la propera edició, amb vista a aquest estiu, encara que ja s’ha avançat que l’import del val serà inferior, però arribarà a més beneficiaris, ja que s’amplia als alumnes de l’ESO.
La Generalitat va crear l’any passat el val escolar, com a mesura d’ajuda a les famílies per fer front a les conseqüències de la inflació, d’un import de 100 euros per gastar en material escolar, llibres i jocs educatius, i només destinat als alumnes de primària, tant d’escoles públiques i concertades. En total, es van gastar 849.619 vals gastats -42,5 milions- per part de 451.533 alumnes, cosa que representa el 95% dels estudiants que hi tenien dret. Així mateix, s’han adherit a la campanya 2.039 entitats i establiments, entre les quals hi havia grans cadenes, però també petits comerços i associacions de famílies.
Des del Gremi de Llibreters valoren positivament l’acolliment de l’ajuda, que qualifiquen “d’èxit”, en comparació de la campanya Fa 6 anys. Escull un llibre, en què només es canvien al voltant del 60% de vals per adquirir un llibre. Així mateix, asseguren que ha beneficiat tot el sector, de manera transversal. “Hi ha grans botigues amb diversitat de productes que els ha anat de faula, com Abacus, que té un model de negoci ideal. Però a les llibreries que treballen el llibre infantil o amb escoles també els hi ha anat molt bé”, valora el president del gremi, Eric del Arco.