Malgrat una caiguda del 4,3% de les vendes de desembre als 1.279 editors que informen dels seus ingressos al programa StatShot de l’Associació d’Editors Americans, les dades preliminars de l’any complet indiquen que les vendes del sector editorial van augmentar un 6,5% respecte al 2023, fins a 14.180 milions de dòlars.
La categoria de premsa religiosa va liderar l’augment amb vendes un 18,9%, fins a 909,2 milions de dòlars, seguida de la ficció per a adults, on les vendes van augmentar un 12,6%, fins a 3.260 milions de dòlars. La no ficció per a adults va augmentar les vendes de l’1,3%, fins als 2.880 milions de dòlars. El segment dels nens/joves no va sortir tan bé, amb les vendes de ficció que van caure un 0,3%, fins a 1.990 milions de dòlars, i les vendes de no ficció van caure un 0,9%, fins als 433,5 milions de dòlars.
A la resta de grans categories, les vendes de material educatiu superior van augmentar un 6,7% respecte al 2023, i les de premsa universitària van augmentar un 6%. Les vendes de llibres professionals van caure un 0,5%. A causa de la manca de dades, no es van publicar xifres de vendes per al segment de materials didàctics de PreK.
Al mercat de ficció per a adults, l’àudio digital va liderar la millora, amb un augment de les vendes del 31,2%. El format va representar el 16,5% de les vendes del segment el 2024, més que el 14,1% el 2023. Les vendes de llibres electrònics van registrar un augment més moderat del 5,3% i van representar el 20% de les vendes totals, per sota del 21,6% del 2023. Les vendes de tapa dura, sens dubte ajudades per la popularitat de les edicions deluxe, l’17% i les vendes en paper. I com a prova més de la caiguda dels llibres de butxaca del mercat massiu, les vendes del format van caure un 13,6%, representant només el 3,4% de les vendes del segment.
A la no ficció per a adults, les vendes d’àudio digital van augmentar un 18%, però tots els altres formats van experimentar petits guanys o disminucions. Les vendes de butxaca comercial van avançar un 0,3%, però les de tapa dura van caure un 1,2%. Les vendes de llibres electrònics van caure un 5,8%. Les vendes digitals totals van representar el 21,5% de la no ficció per a adults l’any passat, en comparació amb el 20,1% del 2023.
A la ficció infantil/juvenil, les vendes d’àudio digital van augmentar un 15,1%, les de tapa dura van augmentar un 1,4% i les d’enquadernacions especials van augmentar un 3,7%. Aquests guanys van ser gairebé suficients per compensar una caiguda de l’1,6% en les vendes de llibres electrònics i una caiguda del 3,7% en llibres de butxaca. Aquest últim, malgrat la caiguda, segueix sent el format més gran de la categoria, generant 800,2 milions de dòlars als editors informadors.
Les vendes en rústica van créixer un 0,4% en no-ficció infantil/YA i es van mantenir com el format més gran del segment, amb ingressos de 215,6 milions de dòlars, mentre que les vendes en tapa dura van caure un 3,6%. El digital continua sent un negoci marginal en el segment, ja que va representar l’1,7% de les vendes el 2024, per sota de l’1,9% de fa un any als editors informadors.
Les tapes dures van generar ingressos en el segment de la religió, amb un augment de les vendes del 23,7%, fins als 560,1 milions de dòlars, als editors informants. Les vendes en rústica van anar bé, augmentant un 11,6%. L’àudio digital del segment també va tenir un bon any, amb un augment de vendes del 13,4%. Combinat amb un petit augment del 0,7% dels llibres electrònics, els formats digitals van aportar cadascun 51 milions de dòlars a les vendes del segment, que van representar l’11,3% dels ingressos el 2024 en comparació amb el 12,6% el 2023.
Article publicat a PublishersWeekly, clica aquí per accedir-hi