El Gremi d’Editors us convida a la sessió “Maquetem llibres que es llegeixen sols”, a càrrec de la Silvia Vallespin, filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial.
Dades del curs:
Durada: 2 hores
Periodicitat: 1 sessions
Dates: dimarts 17 de juny de 2025
Horari: de 09.00h a 11.00h
Modalitat: Presencial (recomanat) i/o Aula virtual zoom
Objectius del curs:
Proporcionar idees i tècniques de maquetació basades en la neurociència per reduir la fatiga visual, potenciar la fluïdesa i garantir una experiència de lectura més agradable i accessible.
Programa:
- Com processem visualment els textos
- Lectura en paper i lectura en pantalla
- La simplicitat cognitiva
- La fluïdesa cognitiva
- L’impacte de la tipografia a l’experiència de lectura
- Color, contrast i accessibilitat
- Com reduir la fatiga visual
- La consistència
- Pràctica: realitzarem un briefing per a la persona maquetadora amb indicacions estratègiques basades en neurociència
Docents:
Sílvia Vallespín: filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial. Tot i començar la seva trajectòria professional com a correctora i editora, aviat va desenvolupar un interès pel màrqueting editorial, camp en el qual es va especialitzar. Amb més de set anys d’experiència com a directora i assessora de màrqueting, comunicació i promoció editorial, actualment lidera el departament de Neuropublishing a l’agència de neuromàrqueting The Smart Bubble, la primera que ha desenvolupat un model que uneix llibres i neurociència.