L’Escola PARIX amb la col·laboració del Gremi d’Editors de Catalunya us convida a participar als tallers formatius que s’impartiran a Barcelona, amb modalitat presencial a la Fundació Bofill al Carrer de Girona, 34 (Bcn) i que tindrà lloc el proper dilluns 24 de març.

L’escola PARIX ofereix cursos adreçats a professionals del sector editorial i està recolzada pel Ministeri de Cultura com a part del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) per reforçar la capacitació gratuïta i especialitzada per a la comunitat de professionals de l’edició.

PROGRAMA

Primera sessió – de 10.00 h a 11.15 h

Indústries dels Alfa i dels últims Z. Interessos lectors adolescents

 Més enllà dels tòpics al voltant de la lectura juvenil, la sessió pren com a punt de partida d’un estudi de casos reals, basat en més de vint anys de treball amb aquest grup d’edat, que ajudarà a dibuixar els seus perfils aproximats, les tendències exitoses i els errors més comuns que cometem a l’hora de planificar propostes.

Durant aquest primer taller s’intentarà donar resposta a una sèrie de preguntes com:

  • Quins gèneres han estat demandats amb la mateixa freqüència a les dues generacions?
  • De qui es fien a l’hora d’escollir les properes lectures?
  • Continuen sent els clubs de lectura juvenils activitats atractives per a ells? On són els seus punts de trobada literaris?
  • Només s’està produint innovació per aquest públic al terreny digital o hi ha experimentació a l’analògic?
  • Ha superat, en popularitat, Minecraft els jocs de taula? I Webtoon al còmic en paper?

Docent:
Lorenzo Soto educador social amb un màster en Crítica Cultural y Literatura Comparada. Actualment treballa com a coordinador i redactor de continguts i ressenyes a Canal Lector, web de recomanació de lectures de Fundació Germán Sánchez Ruipérez, i responsable d’activitats amb joves lectors a la mateixa institució, on treballa des de l’any 2003.

 

Segona sessió – de 11.15 h a 12.30 h

Eines pera la comercialització de llibres i metadades per a la visibilitat

La cadena de subministrament del llibre és un engranatge complex que connecta editorials, distribuïdores, llibreries i lectors. Entendre-la a tota la seva amplitud és clau per destacar en un mercat competitiu. També és fonamental una comprensió profunda dels processos de creació i transmissió de la informació que acompanya el llibre a la cadena comercial i que en facilita la distribució i la venda: les metadades.

En aquesta sessió s’abordaran els aspectes fonamentals de les noves fórmules en la comercialització del llibre, accelerades pels canvis en els hàbits de consum després de la pandèmia i l’explosió del comerç electrònic, identificant els principals agents de l’àmbit de la comercialització de llibres, així com els estudis, les eines i els informes per tenir informació actualitzada sobre l’evolució d’aquest mercat.

Durant aquest segon taller s’intentarà donar resposta a una sèrie de preguntes com:

  • Quines són les principals tendències que estan condicionant la comercialització del llibre a nivell internacional, generant reptes i oportunitats per a les editorials?
  • Amb quines eines compten les empreses i professionals del sector per millorar la cadena de subministrament de llibres en tots els seus processos?
  • Com pots millorar la informació sobre els llibres que s’inclou a DILVE per potenciar el teu catàleg, guanyar visibilitat a totes les plataformes i generar més vendes?

Docents:

Arantxa Mellado llicenciada en Dret i màster en Història del Dret Medieval. Compta amb més de vint anys d’experiència al món del llibre, primer com a editora i després com a consultora editorial. Actualment és directora de LiberExpress, una plataforma digital per a la distribució de llibres impresos sota demanda, de la qual és cofundadora. També va fundar DataLibri, una empresa especialitzada en capacitació i consultoria en màrqueting de metadades. És professora al Màster en Edició de la Universitat Autònoma de Madrid i autora del bloc Actualidad Editorial, a més de nombrosos estudis i informes sobre la indústria del llibre.

José Manuel Anta llicenciat en Ciències Econòmiques i Empresarials i postgrau en Comerç Exterior de la CEOE i un altre en Investigació de Mercats. Durant 27 anys va ser director de FANDE, organització que agrupa empreses dedicades a la distribució de llibres, revistes, diaris i continguts digitals. També va dirigir la International Publishing Distribution Association (IPDA). Actualment és gerent de la Federación de Gremios de Editores de España. Ha participat com a ponent a diferents jornades i seminaris sobre el sector del llibre, les publicacions i els continguts digitals. Ha publicat articles i ha participat en entrevistes a publicacions espanyoles i estrangeres relacionades amb el sector de la distribució de productes culturals i d’oci.

 

Tercera sessió – de 12.45 h a 14.00 h

Com fer màrqueting de llançament d’un llibre: no n’hi ha prou amb fer servir xarxes socials

La manera com el màrqueting en xarxes socials ha canviat en els últims anys ha accelerat un canvi important en les agències de màrqueting que promocionen nous llançaments. Instagram i TikTok són les principals aplicacions que han revolucionat la indústria, però…

Durant aquest tercer taller s’intentarà donar resposta a una sèrie de preguntes com:

  • Com s’hi treballa amb creadors de contingut?
  • Com es treu el màxim profit d’aquestes col·laboracions?
  • Com es creen comunitats fidels i duradores?
  • Com es pot saber quina estratègia és la més adequada per a cada llibre?

Docent:
Aurora Payá graduada en Comerç Internacional, especialista en Literatura Infantil i amb un gran coneixement de la comunitat bookstagram. Des del 2022 s’encarrega de desenvolupar campanyes de màrqueting digital a Espanya.

Per tal de garantir una correcta organització de l’acte cal realitzar inscripció.

Inscriu-te