Amb un creixement en valor de l’1,2%, fins a 2.900 milions d’euros, el volum de negoci de les editorials franceses va experimentar un creixement modest el 2023, impulsat per l’augment del preu dels llibres en un context que continua sent inflacionista. El Sindicat Nacional de l’Edició francès (Syndicat national de l’édition, SNE) va donar a conèixer les xifres del mercat editorial del país el 2023 dijous passat (27), amb motiu de la seva Assemblea General.

La tendència és la contrària en termes de volum, amb una caiguda de l?1,9% i 439,7 milions d?exemplars venuts. Posat en una perspectiva més àmplia i en comparació del 2019 ─l’any de referència abans de la pandèmia─, el sector del llibre francès segueix creixent un 4,9% en valor i un 1,1% en volum.

També destaca la caiguda del nombre de llançaments, un 5% entre el 2022 (38.743 títols) i el 2023 (36.819 títols). Entre el 2018 i el 2023, l’edició de noves obres va caure un 18%.

En aquest panorama, el Sindicat assenyala que la literatura general continua liderant els sectors amb una facturació de 627,8 milions d’euros. El segueix el còmic (466,8 milions d’euros de facturació), malgrat una caiguda del 4,3% en valor a causa de la menor vitalitat del segment del màniga. Els llibres infantils ocupen el tercer lloc amb un augment de l’1,9% en valor i una facturació de 385,4 milions d’euros.

«També ens podem congratular de l’activitat de les cases a nivell internacional, amb un augment del 3,4% en el nombre de contractes de cessió de drets de traducció i coedició respecte al 2022», assenyala en el comunicat l’SNE.

Consulta l’informe

Article publicat a PublishNews, clica aquí per accedir-hi