El 2023, el sector editorial brasiler va registrar ingressos de R$4 mil milions en vendes, cosa que representa una caiguda nominal del 0.8% en comparació de l’any anterior. Això és el que assenyala la investigació sobre Producció i Vendes al Sector Editorial Brasiler, coordinada per la Cambra Brasilera del Llibre (CBL) i el Sindicat Nacional d’Editors de Llibres (SNEL), amb càlculs de Nielsen BookData.

Segons la investigació, el nombre d’exemplars venuts al mercat va disminuir un 8%. Pel que fa a la producció, el 2023 el sector va produir 45 mil títols (el 76% dels quals van ser reimpressions) i 320 milions d’exemplars, (el 51% va correspondre a les editorials de llibres de text). Pel que fa a les vendes, van ser venuts al mercat 172 milions d’exemplars.

L’enquesta també va mostrar un augment nominal del 7,9% en el preu mitjà dels llibres. I pel que fa als canals de distribució, l’any passat, les llibreries exclusivament virtuals van copar els titulars de la premsa en convertir-se, per primera vegada, al canal amb la major part dels ingressos de les editorials. El 2023 el creixement es va desaccelerar, però el canal continua liderant, representant el 32.5% dels ingressos.

A la cinquena edició de l’Enquesta de Continguts Digitals del Sector Editorial Brasiler, els ingressos dels editors amb continguts digitals van mostrar un creixement real del 33%, impulsat per l’exercici de les plataformes educatives i les biblioteques virtuals, que van registrar increments del 68% i 59%, respectivament (Publish News, 3 minuts).

apresentacao_imprensa_V4

Descarrega’t l’informe