L’Institut Ramon Llull ha publicat la segona convocatòria per a la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva per a la producció editorial de traduccions d’obres literàries originals en llengua catalana i occitana (en la seva varietat aranesa) (ref. BDNS 754931).

Finançament de les despeses corresponents a la producció editorial de traduccions d’obres originals en llengua catalana i occitana (en la seva varietat aranesa) a les modalitats següents: poesia i teatre, que acompleixin les condicions que s’esmenten a les bases.

Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les editorials (persones físiques empresàries o persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres), que compleixin els següents requisits:

• Publicar l’obra en una llengua diferent a la catalana i/o occitana (en la seva varietat aranesa).
  • Publicar l’obra en suport llibre imprès i comptar amb distribució comercial.
  • Que el tiratge mínim de la primera edició de l’obra objecte de la subvenció sigui de 300 exemplars.
  • Que sigui una traducció a partir de l’obra original en català, en occità o en provençal (quan es tracti de lírica medieval catalana).
  • Publicar l’obra entre la data de la resolució de la concessió i el 15 de novembre de 2025.

Es consideren despeses subvencionables únicament i exclusiva les despeses corresponents a la producció de l’obra (paper, impressió i enquadernació).

L’import màxim que s’atorgarà per sol·licitud serà de 2.000 €

El termini de presentació de sol·licituds per a la primera convocatòria és del 2 de maig al 20 de juny de 2024, ambdós inclosos.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, REQUISITS, DOCUMENTACIÓ I TERMINIS

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

És imprescindible que els formularis utilitzats per a la sol·licitud siguin els de l’any de la convocatòria 2024.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes

Nia González
egonzalez@llull.com

Més informació: Web Institut Ramon Llull