El DOGC núm. 9124 publica la convocatòria de l’Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència no competitiva, per a la traducció al català d’obres no literàries per a l’any 2024 (ref. BDNS 748289).

Són subvencions per promoure l’oferta en català d’obres no literàries en forma de llibre imprès, escrites originàriament en qualsevol altra llengua.

Poden optar a aquestes subvencions les empreses editorials, tant persones físiques com jurídiques, amb domicili en un estat membre de la Unió Europea o associat a l’Espai Econòmic Europeu, quan el seu projecte tingui incidència a Catalunya.

Queda exclosa d’aquesta línia de subvencions la traducció al català de llibres de text; de manuals i projectes de recerca d’editorials universitàries; d’obres publicades per editorials per encàrrec d’entitats públiques, d’obres de distribució gratuïta o no comercial i de revistes. També en queden exclosos els audiollibres i llibres electrònics.

Per a optar a les subvencions, s’han de complir els requisits i les condicions següents:

1. Les traduccions d’obres no literàries, un cop publicades, han de tenir un mínim de 105.000 caràcters amb espais. Aquesta condició no s’aplica a les obres no literàries infantils i juvenils i de còmic.
  2. Cada sol·licitant pot presentar un màxim de 8 projectes. Si es presenta més d’un projecte, cal presentar una sol·licitud per a cada projecte.
  3. Les retribucions del traductor o traductora han de ser com a mínim de 14 euros per 2.100 caràcters amb espais i com a màxim de 18 euros per 2.100 caràcters amb espais. Si la tarifa és superior a aquest topall, la diferència anirà a càrrec del beneficiari
  4. S’ha de fer un tiratge mínim de 500 exemplars.
  5. Editar l’obra subvencionada abans del 15 de juliol de l’any següent a la concessió de la subvenció.
  6. Lliurar dos exemplars de l’obra subvencionada a la Secretaria de Política Lingüística abans del 30 de juliol de l’any següent a la concessió de la subvenció.

Aquests ajuts són compatibles amb els ajuts que concedeix l’ICEC per a la mateixa finalitat.

Les despeses del projecte s’han de fer durant l’any natural de concessió o durant els anys anteriors. En el cas que hi hagi despeses d’anys anteriors, una part de la despesa s’ha d’haver fet durant l’any natural de la convocatòria o durant l’any anterior.

Es consideren despeses subvencionables les despeses de traducció, cessió de drets de traducció inclosos, i de correcció.

La quantia de la subvenció és del 70 % del cost total del projecte, d’acord amb la disponibilitat pressupostària.

El procediment de concessió es tramita d’acord amb el règim de concurrència no competitiva, és a dir, per ordre d’arribada i registre de les sol·licituds.

El període per presentar les sol·licituds és del 19 de març al 31 d’octubre de 2024 fins a les 14 h.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

Us recomanem que llegiu atentament les bases.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Consultes:

Tràmit de sol·licitud i de reformulació: 93 554 73 11 jlancho@gencat.cat

Tràmit de justificació: 93 554 73 52 aplans@gencat.cat

Contingut del projecte: 93 510 32 87 luzverdaguer@gencat.cat

[Horari d’atenció telefònica de dilluns a divendres de 9 a 14 h]

NOTA: Recordem que si vau sol·licitar aquest ajut el 2023, el termini per enviar els exemplars justificatius finalitza el 15 d’octubre. Cal enviar 2 exemplars a la Secretaria de Política Lingüística, carrer del Portal de Santa Madrona, 6-8 – 08001 Barcelona, a l’atenció de Luz Verdaguer.