L’enquesta de referència de la diversitat de 2023 (DBS) va ser creada per Lee & Low Books amb els coautors Laura M. Jiménez, PhD, Boston University College of Education & Human Development Language and Literacy; Betsy Beckert, candidata a doctorat, Boston University College of Education & Human Development Language and Literacy; Rory Polera, analista de dades; i Jake C. Dietiker, llicenciat, Boston University College of Engineering.

INTRODUCCIÓ

L’enquesta de referència sobre diversitat es va crear per respondre a una pregunta: La indústria del llibre té un problema de diversitat? Faltava un punt de referència per mesurar la demografia de la força de treball editorial a la conversa més àmplia sobre la representació en llibres. L’Enquesta de base de diversitat, executada per primera vegada el 2015 i després el 2019, s’ha convertit en un estàndard del sector, que ofereix una manera de fer un seguiment de si les pràctiques de contractació inclusiva de les publicacions funcionen. Consulteu les dades dels estudis anteriors (2019 i 2015) per a una comparació.

Els empresaris solen expressar el seu compromís amb les iniciatives de Diversitat, Equitat i Inclusió (DEI) sense implementar els mitjans transparents per controlar els resultats. Sabem que el canvi institucional triga temps a donar els seus fruits, per això és tan vital revisar l’enquesta cada pocs anys.

PER QUÈ IMPORTA LA DIVERSITAT EN LA PUBLICACIÓ DE LLIBRES?

Persones de tots els orígens exigeixen veure’s als mitjans. Gràcies al Cooperative Children’s Book Center de la Universitat de Wisconsin-Madison, sabem que avui es publiquen llibres infantils i juvenils més diversos. També coneixem el poder de la indústria del llibre com a forma d’expressió cultural i com a creador de gust. La televisió, el cinema i el teatre estan influenciats per les tendències i els èxits editorials. Ha estat engrescador veure un càsting divers reflectit en les nombroses adaptacions del llibre a la pantalla, alterant de manera irrevocable qui es veu i s’escolta.

És imprescindible que la força de treball editorial continuï reflectint les moltes experiències viscudes a Amèrica del Nord. Com a guardians, decidim quines històries es publiquen, quins creadors reben l’impuls de vendes o màrqueting addicionals i quins llibres es revisen. La nostra indústria es beneficia enormement d’una força de treball diversa per donar forma a les veus i els personatges que agradaran a un públic ampli.

Tot i que els resultats de l’Enquesta de referència sobre la diversitat del 2023 encara indiquen una força laboral majoritària de dones blanques heterosexuals, sense discapacitat, hi ha canvis percentuals notables en diverses categories. Per exemple, quan el DBS es va administrar per primera vegada el 2015, el 79% dels enquestats es van identificar com a blancs. El 2023, el 72,5% es va identificar com a blanc. Aquesta notable millora mostra que la indústria editorial és cada cop més inclusiva, encara que de manera incremental.

Article publicat a The Open Book Blog, clica aquí per accedir-hi