A començaments de mes anunciàvem que Suècia podia posar en perill el model de subscripció en audiollibres i llibre electrònic; una possibilitat basada en l?acord, en gran part forçat per consumidors i editorials, entre Storytel Books i Nextory que suposava un cop a les polítiques d?exclusivitat de les plataformes de streaming. Tot i això, en aquesta ocasió parlem de decisions estatals com la que acaba de prendre l’Autoritat de la Competència de Turquia (Rekabet Kurumu), en referència als acords exclusius a llarg termini que Storytel va signar amb editorials i autors.

L’Autoritat de la Competència de Turquia va iniciar una investigació, a l’abril de 2023, sobre Storytel fonamentada que els acords exclusius a llarg termini que aquesta empresa va signar amb autors i editorials podrien estar infringint la Llei de Protecció de la Competència en impedir que els seus competidors s’introduïssin i creixessin al mercat dels serveis de streaming d’audiollibres.

Durant la investigació, Storytel va iniciar un procés per adquirir una sèrie de compromisos amb vista a resoldre els problemes de competència de l’expedient obert per l’Autoritat de la Competència turca. Com a resultat d’aquestes negociacions, l’empresa d’origen suec va presentar un paquet final de compromisos a finals del 2023,

L’Autoritat de la Competència de Turquia va acceptar els compromisos del paquet final presentat per Storytel basant-se que eren capaços d’eliminar els problemes de competència identificats en el marc de l’expedient, ràpidament executables i eficientment aplicables; donant per conclosa la investigació i fent que aquests compromisos fossin vinculants per a Storytel.

Article publicat a PublishNews, clica aquí per accedir-hi