Espanya serà el país invitat d’honor a la XIX Feria Internacional del Libro de Panamá que tindrà lloc del 13 al 18 d’agost de 2024.

Com és habitual en aquests casos, la Federación de Gremios de Editores de España participarà dins del Pavelló Oficial juntament amb el Ministeri de Cultura.

Aquest projecte compta amb la col·laboració de Acción Cultural Española AC/E i s’emmarca dins de l’estratègia general d’internacionalització del llibre, centrada enguany especialment en Llatinoamèrica amb la participació d’Espanya com a invitat d’honor a la FIL de Guadalajara 2024. Panamà forma part del Camí a Guadalajara, el conjunt d’iniciatives amb les qual amplificar la participació d’Espanya més enllà de la pròpia celebració de la fira. A més, en el context específic d’aquesta trobada, es pretén potenciar l’ús de l’espanyol en un àmbit com el caribeny d’àmplia influència anglòfona, però amb un gran potencial de creixement, donat el màxim interès que desperten els autors espanyols entre el públic caribeny.

Espanya comptarà amb un pavelló oficial de 70-100 metres quadrats, a més d’un espai addicional a la zona de literatura infantil i juvenil. Així mateix, una delegació de deu autors formarà part del programa cultural i es participarà en el Congrés de Lectura 2024, que se celebra cada any coincidint amb la fira, amb l’objectiu de contribuir a la capacitació de docents i bibliotecaris en el foment a la lectura.

Les despeses de participació per als agremiats seran:

• Mòdul individual: 900 €
  • Mòdul compartit amb una altra empresa: 500 €

La quota de participació inclou el transport de llibre a la fira, acreditació i inclusió al catàleg fira.

La convocatòria oficial s’enviarà el mes de febrer però cal conèixer el nombre d’editorials interessades en participar-hi per a poder definir els espais i treballar en el disseny del pavelló oficial.

Els interessats han de comunicar-ho per correu electrònic a comext@fge.es amb còpia a info@gremieditors.cat i ABANS DEL DIA 31 DE GENER indicant les dades següents:

• NOM EDITORIAL
  • PERSONA DE CONTACTE
  • CORREU ELECTRÒNIC

Dades de la fira:
XIX Feria Internacional del Libro de Panamá
Recinte comercial Las Islas de la ciutat de Panamà
Del 13 al 18 d’agost de 2024
Horari al públic: de 9 a 21 h
Pàgina web de la fira: https://filpanama.org/