• Considerat un dels esdeveniments culturals més importants de Llatinoamèrica, atrau cada any a més de 800.000 visitants i les seves activitats literàries i artístiques són cobertes per més de 2.000 professionals dels mitjans de comunicació.

•  El Festival Grans veus d’Espanya i Mèxic, a realitzar-se el 3 de desembre, es transformarà a l’espectacle artístic de tancament de la FIL de Guadalajara, I servirà com a preludi d’Espanya com a país Convidat d’Honor de l’edició 2024

•  Iberoamèrica és l’àrea principal de les exportacions espanyoles. El 2022, el sector del llibre va exportar béns i serveis, fonamentalment llibres, per un valor de 182,43 milions d’euros, i Mèxic és el principal destí amb 63,49 milions d’euros.

Més de 170 segells editorials, encapçalats per la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya (FGEE), representaran el nostre país a la 37 Fira Internacional del Llibre de Guadalajara, Mèxic. L’edició d’aquest any obrirà les portes el 25 de novembre fins al 3 de desembre i tindrà la Unió Europea com convidada principal.

La FGEE comptarà amb dos estands propis, sumant 208 metres quadrats, on exposaran el seu material un total de 56 editorials: 32 segells al primer estand I els restants 24 en un altre, tots dos situats al Pavelló blau – àrea internacional. Els altres 122 segells editorials, agències i distribuïdors estaran presents en estands individuals
o en espais reservats per les seves respectives cases editores, que compten amb representació o oficines pròpies a Mèxic.

Us podeu descarregar la nota de premsa de la Federación del Gremio de Editores de España aquí