Els editors diuen que la major part del seu compromís social encara es produeix a través de X, abans conegut com Twitter, tot i que ara estan interactuant activament amb alternatives com Threads, BlueSky i Mastodon.

Des que el magnat empresarial Elon Musk va completar la compra del lloc de xarxa el 2022, hi ha hagut una sèrie de canvis, sobretot a les polítiques de verificació de la plataforma, eliminant les marques blaves verificades dels comptes que no s’havien registrat al seu servei de subscripció de pagament. Els enllaços als articles també han canviat per mostrar només la imatge associada sense el titular, cosa que dificulta compartir notícies. Això ha provocat que l’ús de la plataforma per part de la comunitat de llibres es dissigui, però la majoria dels editors encara veuen X com la seva principal plataforma de xarxes socials, ja que encara té el major nombre d’usuaris actius i les alternatives més noves encara no estan configurades per a la programació.

Jack Birch, director sènior de màrqueting digital de Bloomsbury, va dir a The Bookseller: “Els usuaris que han deixat Twitter/X des de l’adquisició de Musk no han anat a una destinació específica; s’han fragmentat en diferents plataformes com Blue Sky, Mastodon i Threads, així com altres plataformes. Com a empresa, vam pensar que Threads tenia el potencial de ser el major competidor de X, donat l’historial de Meta d’executar aplicacions de xarxes socials d’èxit i un públic existent que podien convertir (enllaçant de manera intel·ligent els seguidors d’Instagram a Threads amb un clic) . Esperàvem que els usuaris d’Instagram i Facebook poguessin passar a una xarxa social basada en text, així com recollir persones que abandonessin Musk’s X. No obstant això, després de l’entusiasme inicial, les interaccions i les impressions han caigut en un penya-segat”.

Article publicat a The Bookseller, clica aquest enllaç per accedir-hi