Les xarxes socials i el màrqueting han canviat el joc en el món editorial i la promoció de la lectura, però quin percentatge d’aquests canvis poden suposar una amenaça?

L’auge de les xarxes socials en la darrera dècada ja és una obvietat. Aquestes plataformes han revolucionat la manera com els usuaris es connecten, comparteixen i es relacionen en xarxa. En el cas dels lectors que són usuaris a les xarxes socials, l’ús d’aquestes plataformes els dóna la possibilitat de connectar directament amb el seu escriptor preferit, mitjançant aquesta ruptura de la quarta paret, cosa que també ha permès als autors explorar oportunitats úniques per debatre i promocionar els llibres. Alhora, les persones que somien publicar i convertir-se en escriptors moltes vegades compleixen el seu somni a partir de likes, visualitzacions, escoltes o seguidors.

L’escriptor i periodista Christopher Hitchens afirmava que “tots tenen un llibre al seu interior, però, en la majoria dels casos, és on s’hauria de quedar”. Tot i la frase de Hitchens, les editorials no han parat de fer el contrari , ja que a partir de plataformes com TikTok, Instagram, Facebook i YouTube, aquells que han dominat l’art d’influir, atraient seguidors i fama a les xarxes socials, són les persones que han aconseguit entrar al mercat editorial, tenint un llibre a la seva biografia Pepito Pérez, Bookstagrammer, escriptor de X i X llibre (emoticona de llibres).

Si vols llegir l’article sencer, clica aquí per accedir-hi