• Les històries de Tintín, la novel·la romàntica, el llibre infantil i les col·leccions de viatges i aventures van consolidar l’empresa familiar creada per José Zendrera

• Es van obrir camí a la literatura infantil amb títols com ‘Peter Pan’ i ‘Alícia al País de les Meravelles’

L’Editorial Joventut fa cent anys. Es va constituir el 5 d’octubre del 1923 i entre els fundadors hi havia José Zendrera Data (1894-1969) i el seu mentor Juli Gibert Mateus, que el 1909, amb cinc mil pessetes de l’època havia fundat la impremta i editorial Juli Gibert i Cia. Aquesta empresa es va convertir en la Societat General de Publicacions, en què va treballar Zendrera i que editava llibres pràctics i revistes. Entre elles una de molt popular dedicada al públic femení: La Llar i la Moda, amb tirades de cent mil exemplars (una curiositat, si m’ho permeten: el suplement literari d’aquesta revista es deia Lecturas i és l’origen de la després cèlebre publicació del cor ). Per diversificar la producció, es va crear com a nou segell Joventut, al qual se n’afegiran dos més: Edita i Mentora, cadascun amb la seva especialització.

Llegiu la resta de l’article a La Vanguardia el 05 de maig de 2023:Cien años de Juventud (editorial)

Cal també destacar l’exposició “Per molts anys, Editorial Joventut“, organitzada per celebrar el centenari de l’editorial. Comissariada per la doctora en biblioteconomia Mònica Baró, l’exposició es pot visitar al Jardí del Palau Robert fins al 29 d’octubre 2023.