Els imprescindibles del darrers dies de la 41a edició de La Setmana

La 41a edició de La Setmana del Llibre en Català arriba a la seva recta final aquest cap de semana amb més activitats literàries, lúdiques i culturals destinades a tots els públics, que culminaran l’exitosa edició d’un certamen que un any més s’ha convertit en el gran festival del llibre en català. El Moll de la Fusta ha esdevingut l’espai obert a tothom i pensat per a ser un punt de trobada únic entre lectors, editors, llibreters i autors.

Així, després d’una semana de debats literaris, concerts, tallers, recitals de poesia, signatures d’autors, taules rodones i converses, La Setmana assoleix al seu últim cap de semana amb una proposta atractiva d’activitats pensades per a adults, joves i famílies, i que suposen una reivindicació del llibre en català. Perquè, com recorda el lema d’aquesta edició, totes les històries comencen en un llibre. I La Setmana és on tot comença.

Activitats destacades del 16 al 17 de setembre

Dissabte 16

El dissabte hi haurà un espai dedicat als dos autors commemorats aquest 2023: el Rector de Vallfogona i Josep Vallverdú. La Institució de les lletres catalanes presenta un slam poeticomusical en què 31 FAM i Bounce Twice, dos grups de música urbana actuals, improvisaran rèpliques originals a una selecció de poemes de tots dos. Vallverdú també serà homenatjat abans en un acte conduït per la comissària de l’any Vallverdú, Carme Vidal, on es farà un repàs de la seva obra per a joves, poètica i narrativa per adults.

El dissabte també és dia de presentacions de novetats editorials, com és el cas de L’art d’esdevenir humà, de Rob Riemen; Fucking New York, de Laura Calçada; A tres de quatre, de Jordi Cussà; A casa teníem un himne, de Maria Climent; i L’estiu Passat, de Joan Safont.

I l’acte més important del dia és el lliurament del 3r Premi Difusió 2023, que reconeix una personalitat pública que destaca per contribuir de manera notable a la divulgació, foment, promoció i projecció de l’edició i la literatura en català en el seu espai professional.

En aquesta segona edició del guardó, s’atorgarà al músic Roger Mas, per la seva tasca incansable en els darrers anys per la promoció de la literatura catalana. Ha interpretat i popularitzat poetes com Jacint Verdaguer, Joan Maragall, Miquel Martí i Pol, Eulàlia Anzizu Vila, Toni Gol i Roca, Amadeu Vidal i Bonafont, entre d’altres. A les 19.45 en Roger mas oferirà un concert.

Dissabte serà un dia important per La Setmana Familiar, amb diverses activitats adreçades als més petits, com contacontes, espectacles o narracions com la de Tinc un volcà i no vull respirar amb la Míriam Tirado i en Joan Turu.

També podrem gaudir d’una exhibició castellera a càrrec dels Castellers de Sants.

Diumenge, 17

Per últim, el diumenge, dia de cloenda de La Setmana, a la fira hi trobarem una conversa sobre la relació amb la natura i l’entorn, arran del llibre Ruralisme, de Vanesa Freixa, i Emboscats. Una experiència d’autosuficiència al cor del Montseny, de Sergi Monrabà.

També parlarem de la guerra i el seu impacte, amb la presentació dels libres Zeitum, de Sílvia Alberich, i A finals d’estiu, de Magdalena Blazevic. El diumenge hi ha organitzada la presentació del clàssic La febre d’Or, de Narcís Oller, amb la Gemma Bartolí i Carme Mas.

Tot el matí estarà ple d’activitats familiars, amb tallers, espectacles i contacontes com el de El monstre de colors: doctor d’emocions a càrrec de Gisela Llimona.

LA FESTA DEL LLIBRE EN CATALÀ

La Setmana és un dels esdeveniments culturals més importants del país per projecció, volum de negoci, assistents i difusió. És la festa del llibre en català i de totes les entitats, associacions i institucions que treballen per la llengua i pel llibre en català.

Liderat per Editors.cat, del comitè organitzador també en formen part el Gremi d’Editors de Catalunya, l’APPEC, el Gremi de Llibreters de Catalunya, el Gremi de Distribuïdors de Publicacions de Catalunya, la Generalitat de Catalunya, el Servei de Biblioteques de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, l’ICUB, Biblioteques de Barcelona, la Gerència de Biblioteques de la Diputació de Barcelona i l’Institut Ramon Llull. Compta amb la col·laboració del Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil i amb el suport del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona i el Ministerio de Cultura.

El soci tecnològic de La Setmana és Parlem Telecom i són patrocinadors Catalunya DO, Romanyà Valls, Col·legi d’Òptics i Optometristes de Catalunya, Bonpreu – Esclat, Estrella Damm, Coca-Cola, Fundació Antigues Caixes Catalanes-BBVA i Transloan. Hi col·laboren Òmnium Cultural, CCCB, Ateneu Barcelonès, Port de Barcelona, Port Vell, Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil, Associació de Joves lectors en català, SGAE i Textura. Són mitjans col·laboradors: CCMA, La Vanguardia, Flaixbac, Time Out, Diari Ara, Revista Núvol, Catorze i El Culturista.

Més informació: