Des de la Federación de Gremios de Editores de España ens han fet arribat un escrit signat per l’Associació d’Editors i Llibreters d’Ucraïna amb el prec de fer-ne difusió:

Letter-UPBA-Spain

«Estimats col·legues espanyols,

Ens plau dirigir-nos a vostès en nom de l’Associació d’Editors d’Ucraïna i Llibreters, que és un component no governamental de l’ucraïnès comunitat editorial.

Avui, com a resultat de la guerra russa de Putin a Ucraïna, el nostre negoci editorial està literalment bloquejat. Actualment, més de 2/3 de les instal·lacions editorials i d’impressió, les llibreries es troben a la zona d’hostilitats actives i el personal no hi té accés. A més, moltes de les instal·lacions van quedar destruïdes o danyades com a conseqüència de la atacs de míssils i bombes de l’agressor contra objectius civils.

Un gran nombre de persones, membres de la nostra família editorial, han perdut no només l’oportunitat de treballar, però també perdre familiars, llars, quedar sense mitjans subsistència.

Per tal d’ajudar els empleats de les editorials, comerciants de llibres, autors, l’Associació Ucraïnesa d’Editors i Llibreters ha llançat el Toloka Fundació benèfica, on recaptarem fons i els distribuirem encara més entre els que més necessiten aquesta ajuda.

Parcialment els fons previstos per a la compra dels llibres que queden accedir i proporcionar-los als migrants tant a Ucraïna com a l’estranger. Malauradament, la majoria dels ucraïnesos no es poden permetre el luxe de comprar llibres avui. Comptem molt amb la vostra indiferència cap als col·legues ucraïnesos i esperem tota l’ajuda econòmica possible per al personal de les nostres editorials i llibreries.

Les donacions es poden fer als comptes que s’indiquen a continuació, indicant que es tracta d’una “UPBA caritat”:

CHARITABLE ORGANISATION «CHARITY COMMUNITY FOUNDATION OF KHARKIV «TOLOKA»

Dades de l’empresa: 106-a Sumska st., Kharkiv, 61002, UCRANIA.

Codi IBAN: UA633515330000026004052234902

Compte al banc corresponsal: 890-0085-754
Codi SWIFT del banc corresponsal: IRVT US 3N
Banc corresponsal: The Bank of New York Mellon, Nova York, EUA

Els 15 membres de la junta directiva de la UPBA s’encarregaran de la distribució del fons finances i control sobre el seu ús. Garantim una transparència absoluta iobjectivitat en l’ús de la vostra ajuda.

Moltes gràcies per la vostra deferència i suport.

Sincerament,

Junta d’Editors Ucraïnesos i Associació de Llibreters»