Article de Proyecto 451 (newsletter).

Relacionat clarament amb el punt anterior, aquest any 2022 hem de començar a considerar clarament l’impacte de la indústria en termes ecològics. I potser aquests problemes a la cadena de subministraments ens serveixin d’alguna manera per ajustar els aspectes més negatius del nostre sector en termes d’impacte mediambiental (com la sobreproducció d’exemplars, la destrucció d’exemplars no venuts, l’ús de paper provinent de boscos, o bé els llargs viatges en transport de les mercaderies). Volem compartir-los un article que assenyala les principals recomanacions a treballar per aconseguir una indústria més verda, d’acord amb el que sorgeix als fòrums de debat i discussió dels principals organismes internacionals:

• En el moment d’escollir el paper a utilitzar als llibres, és important involucrar-se i conèixer-ne l’origen. Hi ha ja diverses certificacions i normes, que fins i tot podem exhibir als llibres com una mostra del nostre compromís.
  • La impressió per demanda és una de les grans opcions també en aquest camí. No sols perquè evita la destrucció de llibres no venuts o la sobreimpressió, sinó també per l’impacte que té en transport i emmagatzematge.
  • Tenir una estratègia que busqui imprimir el més a prop del lector ajuda a reduir notablement les emissions de carboni.
  • Òbviament considerar la distribució dels continguts en format digital és una altra clau, encara que també hi ha discussions sobre l’impacte negatiu en termes ecològics que el llibre digital fins i tot té.