• La nova junta directiva, escollida avui per l’Assemblea General del Gremi, s’ha compromès a treballar per aconseguir un gran pacte social que augmenti els índexs de lectura i a defensar els drets d’autor i de la propietat intel·lectual.

• Entre els principals objectius hi figuren vetllar perquè els ajuts dels fons Next Generation de la Unió Europea contribueixin a la modernització i digitalització del sector editorial i potenciar la Cambra del Llibre de Catalunya com a eix vertebrador de la indústria del llibre.

Patrici Tixis ha estat escollit per segona vegada president del Gremi d’Editors de Catalunya per l’Assemblea General que s’ha celebrat aquest matí a Barcelona. L’Assemblea ha ratificat també els membres de la junta directiva, que està integrada per una àmplia representació del teixit d’empreses editorials que hi ha a Catalunya. La nova junta directiva iniciarà el seu mandat el proper 1 de gener de 2022 fins al 31 de desembre de 2025.

El Gremi d’Editors de Catalunya agrupa 185 empreses que representen uns 375 segells editorials i més del 52% de la producció editorial que es fa a tot Espanya.

Patrici Tixis, director de Comunicació de Grupo Planeta, és l’actual president del Gremi d’Editors de Catalunya. Tixis (Sarrià de Ter, 1961) és també vocal de la junta directiva de la FGEE, president de la FGEE i membre de la junta directiva de CEDRO, entitat de gestió de drets d’autor del món del llibre. És periodista i diplomat en Direcció i Administració d’Empreses per l’IESE.

La nova junta directiva, segons va manifestar el president a l’Assemblea, “es compromet a treballar per buscar un acord global, un Pacte Social, de tots els partits polítics per assolir un compromís amb un Pla de Foment de la Lectura que incrementi els índexs de lectura i que es marqui objectius a mig termini, més enllà de la durada de les legislatures”. La nova junta està també molt compromesa, segons Tixis, “en la defensa de la propietat intelectual, avui molt amenaçada per les grans plataformes tecnològiques i a vetllar perquè arribin els fons Next Generation de la Unió Europea per a la modernització i digitalització de les empreses del sector editorial”.

La junta directiva compta amb tres vicepresidents: Roman de Vicente, en representació d’Ediciones Urano, com a vicepresident primer; Patxi Beascoa, en representació de Penguin Random House, com a vicepresident segon; i el nou president o presidenta de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana, actualment en procés electoral, com a vicepresident tercer. El tresorer és Frederic Rahola, d’Editorial Teide, el secretari Antonio Garrido, d’Edebé Educación i el comptador Leopold Blume, de Blume-Naturart.

La junta directiva està integrada per:

President: Patrici Tixis Padrosa (PLANETA)

Vicepresident 1r: Roman de Vicente Batlle (URANO)

Vicepresident 2n: Patxi Beascoa Amat (PENGUIN RANDOM HOUSE)

Vicepresident 3r: [presidència de l’Associació d’Editors en Llengua Catalana]

Secretari: Antonio Garrido González (EDEBÉ EDUCACIÓN)

Tresorer: Frederic Rahola Albiol (TEIDE)

Comptador: Leopold Blume Schnitzer (BLUME-NATURART)

Vocals:

• Alexandre Amat Salas (PROFIT)
  • Joaquim Álvarez de Toledo Elizalde (CENTRO DE LIBROS PLANETA DE AGOSTINI PROFESIONAL FORMACIÓN)
  • Núria Cabutí Brull (PENGUIN RANDOM HOUSE)
  • Antoni Comas Planas (TIBIDABO)
  • Eva Congil Valdelvira (ANAGRAMA)
  • Aurora Cuito Ricart (DUOMO)
  • Daniel Fernández Gutiérrez (EDHASA)
  • Jordi Ferré Blasco (IMATGE-9 – COSSETÀNIA)
  • Luisa Gutiérrez Hermosa (RBA)
  • Jordi Herralde Grau (ANAGRAMA)
  • Joaquim Palau Fau (ARPA)
  • Javier Reverté Mascó (REVERTÉ)
  • Emili Rosales Castellà (GRUP 62)
  • Joan Sala Torrent (COMANEGRA)
  • Luis Solano Novo (LIBROS DEL ASTEROIDE)
  • Jaume Vicens Barceló (VICENS VIVES)
  • Lluís Zendrera Duniau (JUVENTUD)

El Gremi d’Editors de Catalunya és la institució creada per defensar els interessos del col·lectiu de professionals de l’activitat editorial. Des de la seva creació, el Gremi d’Editors de Catalunya s’ha adaptatals canvis tecnològics i ha contribuït, amb la seva tasca diària, al creixement de la cultura catalana i a la projecció de Catalunya arreu del món.

L’extraordinària importància de l’activitat editorial a Catalunya, on l’àrea urbana de Barcelona comprèn una de les concentracions més elevades del món d’empreses editorials; la seva diversitat i pluralitat confereixen un important pes al Gremi d’Editors de Catalunya, no només a Espanya sinó al conjunt d’Amèrica Llatina.

El Gremi d’Editors de Catalunya recull cinc segles de tradició editorial barcelonina. Acull la pràctica totalitat dels segells editorials de Catalunya, que facturen el 52% del volum de negoci editorial global espanyol. La seva representativitat s’accentua principalment en matèries com la literatura, amb el 80% de quota de mercat; llibres infantils i juvenils (65%), llibres de divulgació (77%), diccionaris, enciclopèdies o còmics (75%).

Unes 25 editorials agremiades compten amb més de 120 filials o sucursals repartides en una trentena de països d’Europa, Àsia i Amèrica.

Compromès amb la millora i desenvolupament del sector, el Gremi empara anualment un ampli ventall d’activitats professionals i culturals, com el Fòrum Edita, que se celebra a Barcelona des del 2016.

Tot i que el seu àmbit territorial és Catalunya, el Gremi d’Editors de Catalunya també és present, a través dels seus representats, en els consells de direcció de tots els organismes locals, nacionals o internacionals relacionats amb el llibre com la Cambra del Llibre de Catalunya, la Federación de Gremios de Editores de España, la Federación de Cámaras del Libro de España, la Federation of European Publishers o la International Publishers Association.

• Pots descarregar la nota de premsa aquí