• Amb aquesta adquisició PRHGE reforça el seu catàleg infantil i juvenil i en llengua catalana

  • La editorial Molino publica obres d’autors com Jeff Kinney, Suzanne Collins, Enid Blyton o Veronica Roth

  • La Magrana referma l’aposta per l’edició en català de PRHGE.

  • El Grup RBA mantindrà la seva activitat editorial a través dels seus segells històrics, que inclouen línies de ficció i de no ficció

Penguin Random House ha signat un acord amb RBA per a l’adquisició dels seus segells editorials de literatura infantil i juvenil, Molino i Serres, i el segell en llengua catalana La Magrana, reforçant la seva presència en aquests segments.

El anunci d’aquest acord ha estat realitzat per Núria Cabutí, CEO de Random House, i per Ricardo Rodrigo, president de el Grup RBA. Els termes de la transacció no es faran públics. S’espera que l’operació es materialitzi un cop s’hagi donat compliment als requisits jurídics i administratius pertinents.

Els segells Molino i Serres mantindran la seva identitat, vocació i independència i s’ampliarà la seva distribució a Hispanoamèrica. PRHGE reforça d’aquesta manera la seva oferta per als lectors més joves. Els catàlegs de Molino i Serres inclouen grans referents de la literatura juvenil com Los Juegos del hambre, de Suzanne Collins o Divergente, de Veronica Roth, i clàssics de l’entreteniment infantil com Diario de Greg, de Jeff Kinney, Diario de Nikki, de Rachel Renée Russell, Resuelve el misterio, de Lauren Magazinery La vaca que puso un huevo de Andy Cutbill. Altres autors i sèries clàssiques com Enid Blyton i Elige tu propia aventura també enriqueixen el patrimoni d’aquests segells.

L’editorial Molino va ser fundada a Barcelona per Pablo del Molino Mateus el 1933 amb el propòsit d’oferir literatura accessible per al gran públic. Al juny de 2004 va ser adquirida pel Grup RBA. Per la seva banda, el 1995 Poppy Grijalbo i Juan Grijalbo, el seu pare, van fundar l’editorial Serres, que ha estat sempre orientada al públic infantil. La Magrana es va fundar el 1975. Els seus impulsors van ser Francesc Vidal, Jaume Fuster, Jordi Moners i Carles-Jordi Guardiola. Aviat es va convertir en una editorial de referència en llengua catalana. En 2003 va ser adquirida per RBA. La compra de La Magrana per part de Random House referma l’aposta del grup per l’edició en llengua catalana, que va començar amb la recuperació de Rosa dels Vents l’any 2002, segell fundat per Josep Janés el 1936, i la recent incorporació de la Campana, segell que van posar en marxa el 1985 l’escriptor Josep Maria Espinàs i Isabel Martí.

La Magrana mantindrà la seva identitat i independència editorial i seguirà publicant autors catalans i traduïts al català. En el seu ampli catàleg destaquen autors com Marta Rojals, Mark Haddon, Philip Roth o Roald Dahl, entre d’altres. Random House desenvoluparà els formats en ebook i audiollibre d’aquest segell editorial.

El Grup RBA, per la seva banda, continuarà amb la seva activitat editorial a través dels seus segells històrics, en particular Gredos, Sèrie Negra, integral i les diverses línies de no ficció.

Núria Cabutí, CEO de Random House, ha dit: “Amb l’adquisició dels segells Molino, Serres i La Magrana reforcem la nostra aposta per arribar a el major nombre de lectors possibles, tant en castellà com en català, enriquint la diversitat dels nostres catàlegs i donant difusió a una àmplia gamma de veus i punts de vista. Ens sentim orgullosos que Ricardo Rodrigo hagi pensat en nosaltres per dipositar part del seu llegat editorial”.

Ricardo Rodrigo, president del Grup RBA, ha dit: “Des de fa molts anys mantenim una estreta i cordial relació amb el grup Bertelsmann, amb qui ja en la dècada dels 90 llancem la revista i els llibres de National Geographic a Alemanya, França, Holanda i Polònia. Estic segur que els catàlegs de Molino, La Magrana i Serres, que amb tant afecte hem alimentat durant aquests anys, arribaran el seu ple desenvolupament en el si d’aquest gran grup. Aquest acord permetrà a RBA concentrar-se en afermar la seva posició com a principal centre de creació editorial del món (més de 70.000 pàgines de nova creació a l’any, en àrees com la divulgació cultural i científica, benestar personal, salut i entreteniment), i explorar noves vies de comercialització per optimitzar aquest esforç creatiu”.

Markus Dohle, CEO mundial de Penguin Random House, ha dit: “Penguin Random House creu en la importància de publicar llibres per a tot tipus de lectors, i els prestigiosos catàlegs de Molino, Serres, i La Magrana constitueixen un excel·lent complement, que es integrarà amb absoluta naturalitat als reconeguts catàlegs editorials de PRHGE i que contribuirà a assolir la nostra missió. En línia amb l’estratègia ja aplicada en les nostres anteriors adquisicions editorials, i com va passar també a ocasió de les anteriors col·laboracions entre Bertelsmann i RBA, posarem els llibres de cada un d’aquests segells i autors a l’abast d’un nombre encara més gran de lectors, respectant i enfortint la seva història i la seva identitat editorial”.

Més informació:

  • Pots descarregar la nota de premsa aquí