La convocatòria, el termini d’inscripció del qual acaba el proper 18 de gener, està oberta a editorials, autors o agents que comptin amb els drets d’adaptació de l’obra.

Fins al proper 18 de gener a les 15:00 hores romandrà oberta la convocatòria d’inscripció per a la quarta edició de ‘Rodando páginas, los libros van a las pantallas’.

Aquest esdeveniment anual, que edició a edició cada vegada pren més rellevància i creixement, s’ha convertit en una cita imprescindible i de referència per a productors i editors.

La seva finalitat és aconseguir sinergies entre el sector audiovisual i l’editorial fomentant la possibilitat d’adaptació de les obres literàries a les diferents pantalles.

Les inscripcions d’aquelles obres literàries amb potencial per ser adaptades estan obertes a editorials, autors o agents que comptin amb els drets d’adaptació de l’obra. Per a això es completarà un formulari que sol·licita: informació general de l’obra, pitch de venda, gènere i sinopsi, època i lloc, resum detallat, personatges i enllaç a l’obra total o parcial i informació de contacte.

Totes les obres registrades seran avaluades per un comitè d’experts del sector audiovisual que valorarà el seu potencial d’adaptació al sector audiovisual. Entre elles es farà pública la selecció final, els autors, editors o agents literaris, presentaran públicament les seves obres a la quarta edició de ‘Rodando páginas, los libros van a las pantallas’ que tindrà lloc al març de 2021.

En passades edicions, a més de diverses obres que estan en un avançat estat de negociació, s’han tancat fins al moment sis acords d’adaptació de les següents obres seleccionades: Tea Rooms, dones obreres de Luis Carnets; Lamia de Rayco Pulido, Premi Nacional de Còmic, una mare d’Alejandro Palomas; Superpatata, còmic infantil d’Artur Laperla; Feliç final d’Isaac Rosa; i Llistes, maques, netes d’Anna Pacheco.

En aquest esdeveniment anual, que el proper any celebrarà la seva quarta edició, els assistents podran trobar-se tant a editors i agents literaris que busquin noves vies d’explotació de les seves obres com a productors audiovisuals, televisions i plataformes interessats en nous continguts i idees per als seus projectes . També servirà de punt de connexió perquè les editorials presentin en reunions individuals seus catàlegs a productors i televisions.

‘Rodando páginas, los libros van a las pantallas’ està organitzat per l’Associació Madrilenya Audiovisual (AMA) i la Federación de Gremios de Editores de Espanya (FGEE). A més compta amb el suport de la Comunitat de Madrid.

Aquesta iniciativa va néixer el 2018 amb la finalitat d’estimular la creació audiovisual i cinematogràfica a través de l’adaptació d’obres literàries. Una trobada anual on fomentar la sinergia natural entre les indústries audiovisual i editorial. Un espai on promocionar que els contes, els còmics i els llibres tinguin la possibilitat d’adaptar-se el llenguatge audiovisual i dur-se a les diferents pantalles.

En tot just quatre edicions s’ha perfilat com la cita anual on els editors i agents literaris que busquin noves vies d’explotació i ingressos per a les seves obres poden trobar-se amb aquells productors audiovisuals, televisions o plataformes a la recerca de nous continguts i idees per als seus projectes.