Article publicat al Diari Ara el 19 d’octubre del 2020. Fes clic per veure l’article original

El grup es desprèn del 21% del seu negoci editorial i ho atribueix a “la transformació digital”

El grup Prisa ha arribat a un acord per refinançar les seves principals entitats financeres, segons informa l’agència Efe. L’acord, però, queda supeditat a la venda del negoci de Santillana Espanya a la companyia finlandesa Sanoma Corporation per 465 milions d’euros, amb una plusvàlua estimada de 385 milions d’euros. L’empresa és propietària de mitjans de comunicació com els diaris  El País, l’ As i el Cinco Días. També formen part de Prisa les emissores Los 40, la Cadena SER i Cadena Dial, entre d’altres.

Prisa es desprèn així del negoci d’educació destinat a la primària i a la secundària a Espanya, que representa un 21% de tot el negoci de l’editorial. El grup, però, mantindrà l’activitat pública i privada a l’Amèrica Llatina, on seguirà desenvolupant el negoci indirectament a través de Santillana. Així mateix, Santillana manté la propietat de totes les seves marques. Sanoma tindrà un acord de llicència exclusiva per utilitzar els drets de les marques Santillana i Loqueleo a la Unió Europea, excepte a Portugal, i la marca Richmond a Espanya.

L’acord de refinançament, aprovat pel consell d’administració de Prisa diumenge passat, afecta el deute derivat del préstec sindicat de 1.148 milions d’euros que es va concedir el 2013. Amb aquest acord, Prisa pot estendre el venciment del deute fins al març del 2025 amb un cost inicial del 5,5% i una despesa total mitjana del 7% durant el contracte.  Amb el refinançament, la companyia comptarà amb 275 milions d’euros per reforçar la liquiditat.

En un comunicat, el conseller delegat de Prisa, Manuel Mirat, afirma que les dues operacions permetran accelerar la transformació digital del grup i que així es “demostra la validesa del full de ruta marcat”. Mirat afegeix que “amb la venda de Santillana Espanya, es posa de manifest la capacitat de Prisa per generar valor als seus projectes empresarials. A més, amb l’elecció de Sanoma, Santillana contribueix de manera destacada a conformar un dels grans líders europeus en el sector de l’educació”.

Si vols llegir l’article sencer clica aquí