Notícia publicada a PublishNews el 14 de setembre de 2020. Consulteu l’article original de la notícia clicant aquí: “ReBoot: el futur de la indústria editorial”

Carlo Carrenho, Rüdiger Wischenbart i KlausPeter Stegen s’uneixen per crear ReBoot: Books, Business & Reading

RebootAquest ha estat un any de desafiaments per a diversos sectors de l’economia mundial i el mercat editorial no ha estat aliè a ells. Pensant en reflexionar sobre els últims esdeveniments i les lliçons apreses d’ells fins ara de cara a definir una estratègia per al pròxim any, Carlo Carrenho (Word Audio / PublishNews), Rüdiger Wischenbart (Wischenbart Consulting) i Klaus-Peter Stegen (Darvis Inc. ) s’han unit per crear la primera edició de ReBoot: Books, Business & Reading, una conferència virtual que es centrarà en el futur immediat de la indústria editorial. «La idea de Reboot es va inspirar en l’actual crisi mundial i en el concepte de que qualsevol indústria necessita en algun moment reiniciar les seves estratègies i models», explica Carrenho. «Al principi, somiàvem amb un esdeveniment híbrid a la setmana de Frankfurt que, malauradament serà 100% digital aquest cop, però la idea és estendre-ho a l’any que ve en altres formats i continguts».

L’esdeveniment programat per al 13 d’octubre a la 1 de la tarda d’Espanya se centrarà en quatre àrees clau per al mercat editorial que es transformaran en gran mesura per la pandèmia: els editors, els venedors de llibres, els proveïdors i els consumidors. L’expectativa, segons Carlo «és donar un primer pas en un format diferent d’esdeveniment, amb menys ponències i presentacions i més debat, intercanvi d’idees i dinamisme». Importants noms el mercat com Jesús Badenes (Grup Planeta/Espanya), Marc da Veiga Pereira (Sextant, SNEL/Brasil), Håkan Rudels (Bonnier Books/Suècia), André Breedt (Nielsen Book/Regne Unit), Michael Tamblyn (Kobo/Canadà), entre d’altres compartiran les seves experiències i coneixements sobre el mercat editorial.

Abans de l’esdeveniment principal d’octubre, ReBoot tindrà una sèrie de quatre tallers preparatoris que iniciaran aquest dijous 17 de setembre. El primer tindrà com a tema el consumidor i el divendres 18 el focus seran els editors. La tercera i quarta reunió estan pautades pel 25 i 29 de setembre i tindran com a temàtica els venedors de llibres i els proveïdors, respectivament. Els tallers se celebraran a la 1 de la tarda d’Espanya a l’igual que l’esdeveniment principal.