Sitges-Tabooks-2020El programa SITGES TABOO’KS 2020 inicia la seva convocatòria per a la recepció d’obres literàries que desitgin participar en la seva quarta edició.

SITGES TABOO’KS és una trobada organitzada pel Sitges – Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Catalunya per unir sinergies entre el sector editorial i l’audiovisual, crear un mercat de drets especialitzat en el gènere fantàstic i una jornada de reflexió aprofitant el marc del certamen internacional.

Editors, productors, realitzadors, escriptors, guionistes i altres professionals de l’univers editorial i audiovisual són els protagonistes de Taboo’ks, que va néixer l’any 2017 com una aposta del Festival de Sitges per apropar les obres, els projectes i els continguts editorials de gènere fantàstic a la indústria cinematogràfica. D’entre totes les candidatures rebudes, el programa selecciona quatre obres (novel·la, teatre, còmic o novel·la gràfica) per a presentar-les en un pitch davant els productors acreditats al Festival, amb l’objectiu d’explorar les seves possibilitats de traslladar-les a la pantalla. El procés d’inscripció d’obres, que comença avui, finalitzarà el 18 d’agost.

Taboo’ks actua com un mercat de drets especialitzats en el gènere fantàstic i una jornada de reflexió, debat i diàleg sobre la indústria de les adaptacions. El fòrum presenta masterclasses, taules rodones, sessions one-to-one i una agenda de contactes per afavorir el networking i la concreció de projectes. En les dues darreres edicions, Taboo’ks ha tingut com a convidats de prestigi al reconegut autor suec John Ajvide Lindqvist –Déjame entrar (2004), Descansa en paz (2005) i Himmelstrand (2014)– i la guionista nord-americana Nicole Perlman –responsable de l’adaptació de Guardianes de la galàxia (2014)–.

Durant la darrera edició, Taboo’ks va organitzar –amb la col·laboració del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE – ICEC)– la taula rodona From books to movies. Film Festivals as Matchmakers–, que va comptar amb la participació dels principals responsables dels fòrums d’adaptacions literàries del Festival de Cannes i de la Bienal de Venècia, entre d’altres.

El termini per a la presentació de projectes s’inicia el 18 de juny de 2020 i finalitza el 18 d’agost de 2020, ambdós inclosos!

Taboo’ks es realitza amb la col·laboració de l’Institut Català de les Empreses Culturals de la Generalitat de Catalunya (ICEC), el Gremi d’Editors de Catalunya, la Federació de Gremis d’Editors d’Espanya i el segell Minotauro.

Per a consultes i aclariments sobre aquest programa: