Per quart any es convoca aquesta trobada de debat sobre els grans reptes, oportuni­tats i problemes del món del llibre i l’edició actual.

Té lloc a Barcelona, capital editorial internacional en llengua castellana i també catalana, a més d’integrada a la Xarxa de Ciutats de la Literatura UNESCO.

Organitzat pel Gremi d’Editors de Catalunya i la UPF Barcelona School of Mana­gement, el Forum Edita compta amb el patrocini de l’Ajuntament de Barcelona i la col·laboració d’EDITORS.CAT, CEDRO, el Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, el Ministerio de Cultura y Deporte i la Federación de Gremios de Editores de España.

Punts clau del projecte: Reptes, talent i globalització al món del llibre:

· Una trobada de grans prescriptors: El Forum Edita constitueix una plataforma en què experts locals i internacionals debaten anualment els principals reptes als quals s’enfronta el sector editorial, amb un enfocament professional d’alt nivell, alhora que divulgatiu i pràctic. En aquesta edició 2019 comptem entre d’altres amb la presència de Carlo Feltrinelli, president del Gruppo Feltrinelli, Juergen Boos, president i CEO de la Frankfurter Buchmesse, Rüdiger Wischenbart, consultor editorial austríac, o la directora de la Federation of European Publishers, Anne Bergman.

· Despertar la creativitat, captar talent: Cada cop més, tallers literaris i cursos d’escriptura ajuden talents en potència a encarrilar els seus projectes literaris, que després passen a enriquir l’oferta editorial. Presentarem iniciatives en aquesta línea en llengua castellana i anglesa.

· Lectors globals, esdeveniments mundials: La circulació internacional de la literatura ve acompanyada de la consolidació de xarxes editorials cada vegada més sòlides. Discu­tirem esdeveniments que creen comunitat cultural, com els fes­tivals Hay, i també les noves formes de circulació editorial entre Espanya i els diferents països d’Amèrica.

· L’autor i els seus editors: Recollint el relleu d’Eduardo Mendoza, Javier Cercas i Almudena Grandes, que van parlar en anteriors fòrums de la seva relació amb els editors que han difós la seva obra, Sergi Pàmies donarà testi­moni de la seva experiència personal en el món del llibre.

· Com comprarem en el futur?: A tot el món, noves estratègies en locals comercials estan plante­jant alternatives d’èxit al comerç online. Com poden aplicar­-se al món dels llibres?

· El primer llibre escrit per un robot: Els ordenadors ja són autors. A Alemanya s’ha presentat recent­ ment el primer llibre redactat des dels paràmetres de la intel·ligèn­cia artificial. El seu responsable ens ho explicarà.

Les inscripcions, gratuïtes, ja es poden formalitzar a través del web oficial de l’esdeveniment, www.forumedita.com