El Gremi d’Editors de Catalunya organitza un nou curs de formació, un “Taller de pensament creatiu per generar idees innovadores“, de 12 hores de durada, i que tindrà lloc a les seves instal·lacions. El curs es dividirà en tres sessions de quatre hores, els dilluns a la tarda, de 16 a 20 hores. Serà impartit per Jordi Folck, creador polifacètic i professor de diverses matèries relacionades amb la publicitat i les relacions públiques a diverses universitats i centres privats.

Dades del curs

• Durada: 12 hores
  • Periodicitat: 3 sessions de 4 hores cadascuna
  • Dates: dilluns 12, 19 i 26 de febrer
  • Horari: de 16.00h a 20.00h

Programa:

1. Introduir a l’alumne en el pensament alternatiu (creatiu) desenvolupant les seves habilitats i eliminant les seves obstruccions per tal que esdevingui, en el futur, una persona i un professional creatiu.
  2. Definir la metodologia creativa d’aplicació a un àmbit personal
  3. Reconsiderar un pensament tradicional o vertical com a no apte pel desenvolupament personal
  4. Reprogramar creativament a la persona
  5. Els orígens de la creativitat. Perfil del creador
  6. Les teories creatives publicitàries d’aplicació a diversos àmbits de la creació
  7. Estudi de la personalitat creativa. Exemples de creadors. El currículum creatiu versus el currículum personal

Docent:

• Professor: Jordi Folck
  • Trajectòria: Jordi Folck és un creador polifacètic. Ha estat professor de “Metodologia de l’activitat publicitària” i de “Redacció en relacions públiques” a l’Escola Superior de Relacions Públiques (UB) a la Universitat Internacional de Catalunya amb “Creativitat Publicitària”,   a la Universitat Rovira i Virgili de Tarragona i a l’Escola Elisava de Barcelona i en altres centres privats. Com a  escriptor  té 26 llibres publicats i ha guanyat 9 premis literaris. Com a actor  ha intervingut a diverses sèries televisives i  en nombrosos espots publicitaris. Com a fotògraf ha exposat el resultat del seus viatges en diverses ciutats; com a dramaturg té pendent d’estrena de dos musicals basats en obres seves.
  • Recomanacions del docent: Per a aquells que disposen de temps els recomano amb insistència: sempre és bon moment per obrir la ment, replantejar-se supòsits i entendre que la creativitat pot canviar-nos la vida, la nostra i la dels altres. I que la tècnica, com en altres oficis, també s’aprèn. És un curs viu, intens, divertit que barreja classes magistrals amb lliçons pràctiques que neixen de la situació de cada alumne. “Allò que és invisible es fa visible si s’està buscant” -va escriure  Arthur Conan Doyle en el personatge de Sherlock Holmes. Busquem preguntes i trobem respostes . Busquem respostes i trobem preguntes. Això és el pensament creatiu. Fem, per una vegada, d’investigadors privats de la nostra pròpia vida per descobrir els nostres assassins de temps, les pistes del que va poder ser i no va ser i de desemmascarar els patrons mentals que ens governen i ens lliguen. El final és bo: tornem a casa amb la consciència feliç d’haver resolt un dels enigmes de la vida: per què la creativitat se’ns resistia i ja no. Va escriure Vania Gagarin al seu marit, l’astronaute soviètic, abans del primer viatge a la Lluna  (12 d’abril de 1961):
    Yuri, recorda que som forjadors de la nostra pròpia felicitat. No t’inclinis mai davant del destí.
  • Podeu seguir-lo a les canals socials:

Preus:

• Import associat: 156 euros (100% bonificable a càrrec dels crèdits de bonificació de l’empresa)
  • Import no associat: 179 euros (100% bonificable a càrrec dels crèdits de bonificació de l’empresa)

Inscripcions: