Estand Gremi

Estand del Gremi d’Editors de Catalunya a LIBER 2017 (número G01)

Més de 450 empreses, 152 activitats, 650 invitats internacionals i ponents a LIBER 2017

• Argentina és el país invitat d’honor en una convocatòria que presta atenció especial als continguts digitals, l’autoedició i els agents literaris
  • La coincidència de FIE 2.0 i LIBER converteixen Madrid en centre de negoci de l’idioma espanyol i plataforma de reflexió sobre el seu potencial en el mercat
  • L’autoedició i el llibre digital compten amb espais propis en la fira amb la Zona d’Autor i la Zona Digital
  • La Federación de Gremios de Editores de España atorga els Premis LIBER a personalitats i institucions vinculades al món del llibre
  • El Gremi d’Editors de Catalunya, com és habitual, disposa d’un estand col·lectiu (G01) en el que hi participen 31 segells editorials

Dimarts al vespre es va inaugurar la Feria Internacional del Llibre LIBER. LIBER enguany celebra el seu 35è aniversari entre els dies 4 al 6 d’octubre al pavelló 14 d’IFEMA. Aquesta fira s’ha consolidat com la primera mostra dedicada al llibre en llengua espanyola a Europa i com a principal centre de negoci i intercanvi professional oberta a tots els sectors del llibre, amb especial atenció als continguts digitals, els nous editors, l’autoedició i la propietat intel·lectual.

Amb la participació de 452 empreses d’11 països (Alemanya, Argentina, Bèlgica, Xina, Espanya, EE.UU., França, Índia, Itàlia, Mèxic i Rússia), aquesta convocatòria oferirà la més àmplia panoràmica de la producció editorial actual. També serà escenari d’un interessant programa d’activitats paral·leles de caràcter professional. Més de 150 presentacions i taules rodones en les que participaran 300 ponents, completaran l’oferta de la fira amb l’oportunitat d’intercanviar idees i experiències sobre temes de màxima actualitat.

Davant la bona acollida d’edicions anteriors, LIBER tornarà a impulsar la Zona Digital, un espai l’objectiu del qual és mostrar les noves tendències i innovacions en l’àmbit de l’edició, i la Zona d’Autor, que permet als autors independents ampliar els seus coneixements sobre les possibilitats que l’autoedició els ofereix i els serveis i eines que tenen al seu abast. A més, es torna a posar en marxa la iniciativa LIBER Micro per a facilitar i agilitzar la participació de petits editors, emprenedors i startups, i estar en contacte amb els compradors i visitants d’una manera àgil i econòmica.

Durant tres intensos dies, LIBER agrupa editors, autors, agents literaris, llibreters, distribuïdors i altres professional del sector. Més de 10.000 professionals de diferents països, als que se sumen els 2.180 pre-registrats, assistiran a aquesta trobada que cada any genera nombrosos acords i intercanvis comercials.

Argentina serà un dels gran protagonistes d’aquesta edició de LIBER la presència del qual té com a objectiu la difusió i promoció de l’edició argentina a Espanya, així com la presentació d’autors i editors del país. La participació d’Argentina com a país invitat d’honor inclou la presència d’autors i editors argentins, disposarà d’un ampli espai d’exposició de llibres i ha organitzat una programació cultural que se celebrarà en diversos punts de la ciutat.

PREMIS LIBER

La Federación de Gremios de Editores de España lliurarà els seus Premis LIBER 2017 a personalitats i institucions vinculades al món del llibre en un acte que tindrà lloc, el dia 5 d’octubre, a la Real Fábrica de Tapices de Madrid.

• XIV Premi al Foment de la Lectura en Biblioteques Obertes al Públic
    Sistema de Bibliotecas Públicas Municipais del Concello de A Coruña
  • V Premi a la Millor Adaptació Audiovisual d’un Obra Literària
    Juan Antonio Bayona, per «Un monstruo viene a verme»