PublicacionsUs relacionem les darreres publicacions rebudes al Gremi, i que hem digitalitzat perquè les pugueu consultar on-line. Cliqueu sobre el títol de cadascuna per accedir-hi.

Informe sobre el comerç interior del llibre a Espanya 2016. Avançament de resultats

Publicació anual elaborada per l’empresa Conecta Research and Consulting per encàrrec de la Federación de Gremios de Editores de España. Us podeu descarregar l’avançament de dades i la nota de premsa amb un resum de l’informe.

Estudi sobre el comerç exterior del llibre 2016

La Asociación de las Cámaras del Libro de España (FEDECALI), com cada any, ha editat aquest estudi. Us podeu descarregar la versió en format digital

Bibliografia bàsica. Cultura LGBTI

El Servei de Biblioteques del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya ha publicat una bibliografia de Cultura LGBTI, que s’ha editat amb motiu del Dia Internacional de l’Orgull LGBTI. L’any 2007 va editar una bibliografia bàsica de cultura gai, lèsbica i transsexual amb l’objectiu de reivindicar la presència d’aquest fons a les biblioteques públiques de Catalunya. Enguany publiquen una nova proposta de lectura amb les novetats aparegudes al mercat els darrers tres anys, amb la voluntat de facilitar l’actualització del fons dedicat a la cultura LGBTI. La bibliografia conté materials diversos destinats a un públic general, no especialitzat: una tria bàsica de 12 llibres de coneixements i de ficció 53 per a adults; una selecció de llibres 17 infantils; les 24 últimes novetats cinematogràfiques editades en DVD i una sèrie 13 recursos digitals de referència.

Butlletí de novetats de la Biblioteca central

Número 252 (juny-juliol 2017). Publicació del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya