El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el curs de formació bonificada, “Màrqueting digital per editorials”, de deu hores i trenta minuts de durada, i que tindrà a través de l’aula virtual ZOOM.
Dades del curs:
-
Durada: 10 hores 30 minuts
-
Periodicitat: 7 sessions de 1 hora i 30 minuts
-
Dates: Del 18 de gener al 10 de febrer de 2022 (25 de gener no hi haurà sessió)
-
Periodicitat: dimarts i dijous
-
Horari: de 18.00h a 19.30h
Objectius:
- Entendre, des de les particularitats del nostre sector, l’entorn tecnològic en el que es desenvolupa l’ecosistema digital. Adquirir una visió global de l’entorn digital i comprendre’n els conceptes claus.
- Aprofundir en el model de màrqueting digital, les tècniques que permetran integrar-lo en el dia a dia, i com mesurar la consecució dels objectius marcats.
- Proporcionar-vos eines per definir l’estratègia digital que millor s’adapti a vosaltres.
- Comprendre els diferents paràmetres que formen part de l’elaboració d’un pla de màrqueting que integri les accions digitals i off line, un pla 360º.
Programa:
1a sessió: El model de màrqueting digital en el sector editorial
- L’entorn tecnològic i el mercat editorial, avui.
- Buyer persona, user persona i customer journey.
- El Funnel en detall: conceptes claus de cadascuna de les fases (marca i reputació, notorietat, consideració, conversió i fidelització).
2a sessió: Optimitzar els actius digitals d’una editorial.
- Arquitectura web
- Usabilitat
- La fitxa del llibre
- La importància de les metadades
- Gestionar un e-commerce
- Els formularis de captació
- Mètriques
3ª sessió: Alimentar els actius digitals amb continguts de qualitat
- Estratègia de continguts.
- Treballa els territoris de continguts
- Distribució, formats, audiències.
- Mètriques
4ª sessió: Posicionar els actius digitals: SEO i SEM
- Tràfic i cercadors
- Com encarar una auditoria SEO
- La importància de les metadades (i 2)
- Comprar posicionament als cercadors: SEM
- Estratègies Search i Display
- L’embut i les cerques
- La pàgina de destinació o Landing page
- Mètriques
5ª sessió: La interacció amb l’audiència: les xarxes socials
- Com definir la teva estratègia a les xarxes socials.
- Gestió i bones pràctiques
- Publicitat a les xarxes socials
- Mètriques
6ª sessió: L’email màrqueting i la gestió de les bases de dades
- Què és l’email màrqueting i com ens ajuda? El marc legal.
- Gestió del client: CRM
- Segmentació
- Anatomia d’un email, i tipus d’emails i accions.
- Mètriques i bones pràctiques.
7ª sessió: El pla de màrqueting 360º
- Anatomia del pla de màrqueting
- El pla d’accions: integrem les accions digitals i off line.
PROGRAMA EN PDF
Docent:
Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci i marketing digital. Ha estat responsable digital a la Divisió Editorial del Grup Planeta i a Anagrama, i liderat departaments i projectes de marketing a diverses editorials i distribuïdores. És professora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management.
Preus:
-
Import associat: 147 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
-
Import no associat: 198 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)
Instruccions de connexió:
Utilitzarem la plataforma ZOOM Cloud Meetings, que és una aplicació gratuïta de videotrucada que es descarrega pel mòbil (Apple Store / Google Play) i també per l’ordinador o tauleta. Aquesta aplicació l’haureu de descarregar per tenir accés al servei.
Abans de l’inici del curs us farem arribar al correu electrònic que ens hagueu facilitat, un enllaç directe per connectar a la formació online, també una ID i una contrasenya per si connecteu directament a Zoom. Comproveu els requisits del sistema (àudio i vídeo) per evitar problemes de connexió. Connecteu-vos quan rebeu les instruccions , 15 minuts abans de l’inici, per comprovar que tot funciona correctament.
Funcionament de les classes:
- S’iniciarà la sessió amb puntualitat
- Posteriorment rebreu la presentació del curs
Inscriu-te!
Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al “Màrqueting digital per editorials”: FORMULARI
Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb la Fundació Tripartita, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat