El Gremi d’Editors de Catalunya organitza el curs de formació bonificada, Màrqueting digital per editorials”, de deu hores i trenta minuts de durada, i que tindrà a través de l’aula virtual ZOOM.

Dades del curs:

  • Durada: 10 hores 30 minuts

  • Periodicitat: 7 sessions de 1 hora i 30 minuts

  • Dates: Del 18 de gener al 10 de febrer de 2022 (25 de gener no hi haurà sessió)

  • Periodicitat: dimarts i dijous

  • Horari: de 18.00h a 19.30h

Objectius:

  • Entendre, des de les particularitats del nostre sector, l’entorn tecnològic en el que es desenvolupa l’ecosistema digital. Adquirir una visió global de l’entorn digital i comprendre’n els conceptes claus.
  • Aprofundir en el model de màrqueting digital, les tècniques que permetran integrar-lo en el dia a dia, i com mesurar la consecució dels objectius marcats.
  • Proporcionar-vos eines per definir l’estratègia digital que millor s’adapti a vosaltres.
  • Comprendre els diferents paràmetres que formen part de l’elaboració d’un pla de màrqueting que integri les accions digitals i off line, un pla 360º.

Programa:

1a sessió: El model de màrqueting digital en el sector editorial

  • L’entorn tecnològic i el mercat editorial, avui.
  • Buyer persona, user persona i customer journey.
  • El Funnel en detall: conceptes claus de cadascuna de les fases (marca i reputació, notorietat, consideració, conversió i fidelització).

2a sessió: Optimitzar els actius digitals d’una editorial.

  • Arquitectura web
  • Usabilitat
  • La fitxa del llibre
  • La importància de les metadades
  • Gestionar un e-commerce
  • Els formularis de captació
  • Mètriques

3ª sessió: Alimentar els actius digitals amb continguts de qualitat

  • Estratègia de continguts.
  • Treballa els territoris de continguts
  • Distribució, formats, audiències.
  • Mètriques

4ª sessió: Posicionar els actius digitals: SEO i SEM

  • Tràfic i cercadors
  • Com encarar una auditoria SEO
  • La importància de les metadades (i 2)
  • Comprar posicionament als cercadors: SEM
  • Estratègies Search i Display
  • L’embut i les cerques
  • La pàgina de destinació o Landing page
  • Mètriques

5ª sessió: La interacció amb l’audiència: les xarxes socials

  • Com definir la teva estratègia a les xarxes socials.
  • Gestió i bones pràctiques
  • Publicitat a les xarxes socials
  • Mètriques

6ª sessió: L’email màrqueting i la gestió de les bases de dades

  • Què és l’email màrqueting i com ens ajuda? El marc legal.
  • Gestió del client: CRM
  • Segmentació
  • Anatomia d’un email, i tipus d’emails i accions.
  • Mètriques i bones pràctiques.

7ª sessió: El pla de màrqueting 360º

  • Anatomia del pla de màrqueting
  • El pla d’accions: integrem les accions digitals i off line.

PROGRAMA EN PDF

consultora-eva-guellDocent:

Eva Güell, consultora de desenvolupament de negoci i marketing digital. Ha estat responsable digital a la Divisió Editorial del Grup Planeta i a Anagrama, i liderat departaments i projectes de marketing a diverses editorials i distribuïdores. És professora del Màster en Edició de la UPF Barcelona School of Management.

Preus:

  • Import associat: 147 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

  • Import no associat: 198 euros (bonificable a càrrec dels crèdits de formació de l’empresa)

Instruccions de connexió:

Utilitzarem la plataforma ZOOM Cloud Meetings, que és una aplicació gratuïta de videotrucada que es descarrega pel mòbil (Apple Store / Google Play) i també per l’ordinador o tauleta. Aquesta aplicació l’haureu de descarregar per tenir accés al servei.

Abans de l’inici del curs us farem arribar al correu electrònic que ens hagueu facilitat, un enllaç directe per connectar a la formació online, també una ID i una contrasenya per si connecteu directament a Zoom. Comproveu els requisits del sistema (àudio i vídeo) per evitar problemes de connexió. Connecteu-vos quan rebeu les instruccions , 15 minuts abans de l’inici, per comprovar que tot funciona correctament.

Funcionament de les classes:

  • S’iniciarà la sessió amb puntualitat
  • Posteriorment rebreu la presentació del curs

Inscriu-te!

Feu clic sobre el següent botó d’enllaç per formalitzar la vostra inscripció al “Màrqueting digital per editorials: FORMULARI

Si l’empresa així ho desitja, el Gremi podrà gestionar els procediments administratius amb la Fundació Tripartita, per tal que puguin bonificar-se totalment o parcial la formació realitzada. Per a empreses associades, el cost de les gestions administratives inherents al procés de bonificació serà de 0€. Per a empreses no associades, el Gremi facturarà el 10% del cost del curs en concepte de gestió administrativa de la bonificació. Per a més informació, poseu-vos en contacte amb la Secretaria del Gremi: formacio@gremieditors.cat