La SetmanaCom ja es va anunciar diumenge passat, La Setmana va tancar la 37a edició la satisfacció d’haver assolit els objectius proposats.

La Setmana ha tornat a mostrar, un cop més, la riquesa i diversitat de l’edició en català i ha estat una gran manifestació de la potència del sector editorial en català. En la 37a edició de La Setmana s’ha aixoplugat la concentració més gran de títols editats en català, s’ha donat visibilitat als llibres, revistes i publicacions periòdiques en català, i a tots els actors de l’edició en català. S’ha continuat apostant, fermament, per la creació de nous lectors potenciant el foment de la lectura en català i això s’ha fet teixint complicitats amb les biblioteques públiques, les entitats culturals, les empreses privades i  les institucions públiques.

Per tercer any i gràcies a la col·laboració amb l’Institut Ramon Llull, ens han visitat 18 editors i agents literaris de 16 països diferents, que han pogut veure i viure, l’esplendor i maduresa de la nostra indústria i han mantingut més de 450 reunions amb editors catalans.

L’afluència de públic a La Setmana, tot i la pluja, s’ha tornat a incrementar. Aquest any més de 30.000 persones han participat en els 270 actes programats.

El balanç d’aquesta edició en xifres és molt positiu. S’han facturat un total de 543.973 €, el que significa un 8,44% d’increment en relació a l’edició del 2018, edició en la qual la facturació va ascendir a 501.640 €.

Cal destacar que en les edicions dels anys 2016, 2017 i 2018 ja es van aconseguir xifres rècord de vendes. En les quatre últimes edicions, La Setmana ha incrementat la facturació global en un 78,98%.

Pel que fa als exemplars venuts, un 23,44% correspon al llibre infantil i juvenil, un 40,04% a ficció d’adults i el 36,52% a llibres de no ficció, el que ens indica que el públic de La Setmana és força divers. Aquestes xifres es reparteix a parts iguals entre novetats i llibres de fons.

Com ja comentàvem l’any passat, les xifres de vendes demostren per si soles l’èxit de La Setmana i situa la cita com un dels esdeveniments culturals més importants del País, creiem però, que el més important és l’efecte que La Setmana crea en les vendes generals del llibre en català el darrer quadrimestre de l’any, actuant com a gran dinamitzadora d’aquestes.

El model actual de La Setmana, l’excel·lent ubicació, l’aposta en ferm de tot el sector, la complicitat i suport dels patrocinadors privats i institucions públiques, la fidelitat del públic i el gran ressò als mitjans de comunicació han estat, sens dubte, les claus de l’èxit d’aquesta edició. Moltes gràcies a tots!

El nou president de La Setmana, i membre de la Junta d’EDITORS.CAT, Joan Carles Girbés, i la comissió organitzadora ja han començat a treballar en l’edició del 2019.

Joan Sala, president sortint de La Setmana, valora molt positivament aquesta edició i vol agrair a tots els implicats el suport i les facilitats rebudes per aconseguir que les quatre edicions que ha liderat, hagin estat tot un èxit. Com declarava diumenge: “Finalment tenim una fira de llibres normal de país normal. Això s’ha aconseguit gràcies a la implicació de tots els que hi participen: la Junta d’EDITORS.CAT, la Comissió Organitzadora de La Setmana, les institucions públiques i les empreses privades, els expositors i els mitjans de comunicació; però molt especialment els lectors i lectores que ens visiten any rere any. Tanquem amb la satisfacció d’haver fet, entre tots, una feina ben feta!.”

Ens retrobem a la 38a edició de La Setmana, us hi esperem!