El Gremi d’Editors us convida a la sessió “Dissenyem cobertes magnètiques. Connectar amb el lector i activar la seva atenció”, a càrrec de la Silvia Vallespin, filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial.
Dades del curs:
Durada: 4 hores
Periodicitat: 1 sessió
Dates: dimarts, 22 de juliol de 2025
Horari: de 09.00h a 13.30h (pausa de 30”)
Modalitat: Presencial (recomanat) i/o Aula virtual zoom
Objectius del curs:
Ensenyar a l’alumnat a abordar les cobertes de manera atractiva mitjançant l’ús estratègic de colors, formes, línies i tipografies per transmetre missatges clars i reforçar la connexió amb el lector. Dotar l’alumat dels coneixements necessaris per dirigir el procés de disseny de la coberta i aportar la visió estratègica i comercial a l’equip encarregat d’executar-la.
Adreçat a editors i professionals del sector editorial interessats en comprendre l’impacte de les
cobertes i saber com treballar conjuntament amb els departaments de disseny per utilitzar-les com a estratègia per arribar al lector adequat
Programa:
- Introducció: el llibre com a element gràfic I
- Tipus de cobertes
- Què transmeten els colors i com utilitzar-los com a estratègia
- Què transmeten les línies i les formes i com utilitzar-los com a estratègia
- Què transmeten les tipografies i com utilitzar-les com a estratègia
- Composició de cobertes i posicionament
- Pràctica: realitzarem un briefing per a la persona dissenyadora o il·lustradora amb indicacions estratègiques basades en neurociència
(PAUSA)
- Introducció: el llibre com a element gràfic II
- Com funciona el cervell quan mirem una coberta
- Principis bàsics de percepció visual
- 5 claus basades en neurociència per captar i mantenir l’atenció a una coberta
- Com optimitzar i validar les cobertes
- Pràctica: analitzarem cobertes reals amb mapes d’escalfor i mètriques d’atenció i farem propostes de millora
Docent:
Sílvia Vallespín: filòloga, editora i especialista en màrqueting i neuromàrqueting editorial. Tot i començar la seva trajectòria professional com a correctora i editora, aviat va desenvolupar un interès pel màrqueting editorial, camp en el qual es va especialitzar. Amb més de set anys d’experiència com a directora i assessora de màrqueting, comunicació i promoció editorial, actualment lidera el departament de Neuropublishing a l’agència de neuromàrqueting The Smart Bubble, la primera que ha desenvolupat un model que uneix llibres i neurociència.