L’ICEX ha publicat un nou estudi sobre el mercat del sector editorial als Estats Units. Es tracta d’un estudi molt complet i amb molta informació de caràcter pràctic que inclou les principals campanyes de promoció als EE.UU., les principals fires, les associacions i altres organismes d’interès i la relació d’empreses instal·lades allà. Resumim breument els punts més interessants:
- En els darrers cinc anys, el sector ha obtingut un creixement negatiu de 0,8%, encara que ha experimentat un augment en valor de l’1,1% de les vendes en 2016
- Com passa a Espanya, el subsector més important és el llibre de text (quasi el 31,6%) i el segon (amb gran diferència) el llibre científic-tècnic amb un 27,5%. Un 24% els llibres comercials i l’infantil i juvenil un 6,6%
- Entre els llibres electrònics i audiollibres arriben als 5,7 mil milions de dòlars (el total del sector són 29 mil milions. L’eBook ha caigut en el darrer any un 5,7%
- L’estudi dóna molts importància al mercat audiollibre
- Inclou també un detallat estudi dels editors, distribuïdors i minoristes, amb dades i percentatges així com dels editors de llibres en espanyol, cada vegada més freqüent en el llibre de text i on ja hi són HarperCollins, Penguin Random House, Santillana (0,9%) i, la més gran, Pearson (11,6%)
- En el llibre digital, els editors d’eBooks, destaca la forta presència de Penguin Random House (24,8%) i Simon&Schuster (9,4%) i la important posició d’Amazon (8%)
- Inclou també un detallat estudi de característiques sociodemogràfiques del lector nord-americà i del lector hispà, on destaca el fort creixement dels hispans que només parlen i llegeixen en anglès i distingeix, a més, tres mercats de major a menor atractiu: verd, àmbar i vermell. El verd inclou Califòrnia, Texas, Florida, Illinois, Arizona, Nova York i Nova Jersey.
- Hi ha també una referència al preu del llibre imprès, de l’eBook i de l’audiollibre