El DOGC núm. 9182 publica la convocatòria per a la concessió de subvencions, en règim de concurrència competitiva, per a la promoció de llibres en llengua catalana o occitana (ref. BDNS 760389).

L’objecte és donar suport a les activitats de promoció de llibres en llengua catalana o occitana.

S’entén per activitats de promoció:

a) Les activitats d’inserció publicitària portades a terme en mitjans de comunicació radiofònics i audiovisuals, sales de projecció cinematogràfica, publicacions periòdiques en llengua catalana o occitana, tant en format paper con digital, publicitat exterior o interior estàtica i en mitjans de transport públic.

b) Les activitats d’inserció publicitària en l’àmbit digital a través de xarxes socials, aplicacions i pàgines web mitjançant baners, seminaris web, pòdcasts, entrevistes, vídeos promocionals enregistrats i bibliotràilers.

c) El lloguer d’espais preferents d’exposició i venda en llibreries i centres comercials.

El període de realització de les activitats és de l’1 de gener al 31 de desembre de 2024, tots dos inclosos.

El període per presentar sol·licituds és del 13 de juny al 4 de juliol, ambdós inclosos.

CONVOCATÒRIA

TOTA LA INFORMACIÓ, NORMATIVA I DOCUMENTACIÓ RELACIONADA

Requisits:

1. Haver publicat en format paper un mínim de sis títols en català o en occità, o deu títols en qualsevol llengua, l’any anterior al de concessió de la subvenció. En el cas d’editorials de nova creació, n’hi ha prou a publicar un mínim de sis títols en català o en occità, o deu títols en qualsevol llengua, l’any de concessió de la subvenció. En el cas que no compleixi aquest requisit en el moment de sol·licitar la subvenció, l’editorial de nova creació l’ha de complir durant l’any esmentat i s’hi ha de comprometre mitjançant una declaració que consti a la sol·licitud. Es considera editorial de nova creació aquella que s’hagi constituït l’any de concessió de la subvenció o l’any anterior al de la concessió de la subvenció.
  2. S’ha de presentar una única sol·licitud que inclogui el total de les activitats de promoció, desglossada per canals publicitaris.
  3. Les activitats de promoció han de realitzar-se en llengua catalana o occitana.
  4. Les activitats han de portar-se a terme en els territoris del domini lingüístic català i occità situats dins del territori de l’Estat espanyol.
  5. Les activitats als mitjans de comunicació radiofònics i audiovisuals han de tenir un àmbit de difusió que englobi, almenys, el territori de Catalunya, excepte en el cas de la llengua occitana. En el cas de publicacions periòdiques en format de paper, aquestes publicacions han de tenir un àmbit de difusió que englobi, almenys, un municipi de Catalunya.
  6. Les activitats s’han de portar a terme en el període que determini la convocatòria corresponent.
  7. Els llibres promocionats han de ser editats en format paper per a la seva comercialització. S’entén per edició comercial la que estigui subjecta a un preu de venda al públic i en la que el llibre disposi d’ISBN i número de dipòsit legal.
  8. L’import de les sol·licituds han de ser d’una quantia mínima de 500,00 euros i no pot ser superior als 25.000,00 euros.
  9. Estar donat d’alta en el Cens d’empresaris, professionals i retenidors, en l’epígraf d’activitat econòmica relatiu a l’edició de llibres.

Exclusions:

1. Les relatives als llibres d’ensenyament. Per llibres d’ensenyament es consideren els llibres de text, els llibres amb propostes d’exercicis adreçats a l’alumnat i, en general, qualsevol llibre editat exclusivament per ser utilitzat en el sistema educatiu.
  2. Les relatives als llibres editats per empreses o entitats privades editorials per encàrrec d’entitats públiques, i empreses o entitats privades no editorials.
  3. Les relatives a llibres editats per entitats i empreses editorials que només siguin assequibles per als socis o adherits respectius.
  4. Les relatives a llibres de luxe, de bibliòfil, les que tinguin l’edició limitada i numerada.
  5. Les relatives als llibres retallables, llibres de pintar i acolorir, quaderns de cal·ligrafia o amb proposta d’exercicis i, en general, tots aquells en què s’hagi de treballar, i els llibres infantils comercialitzats conjuntament i que formin una única unitat amb joguines.
  6. Les que es portin a terme dins de l’àmbit acadèmic, entès com l’educatiu i l’universitari.
  7. Les relatives als audiollibres.

Remarquem que es tracta d’una convocatòria en règim competitiu. Per això és molt important posar especial atenció en la confecció de la Memòria del projecte atès que és el principal element amb el que compta la Comissió de Valoració a l’hora de jutjar els projectes.

Us recordem que és obligatòria la tramitació telemàtica de les sol·licituds. Per poder-la fer cal disposar d’un certificat digital.

Recomanem llegir atentament les bases.

Consultes:
Per consultes sobre la subvenció i els seus continguts: 93 552 78 55 i 93 554 78 52
Per consultes sobre la tramitació telemàtica: 93 552 91 66
[L’horari d’atenció telefònica és de 9 a 14 h, de dilluns a divendres]